معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان اصفهان؛ دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خدمتی برای تکریم مراجعین قضایی است

به گزارش صدای برخوار ؛ با حضور معاون دادگستری اصفهان در برخوار دو دفتر خدمات قضایی در شهرهای دولت آباد و دستگرد افتتاح شد .
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان اصفهان در آیین افتتاح دو دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرهای دولت آباد و دستگرد برخوار گفت: راه ‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی در راستای سیاست تکریم مراجعین به دادگستری و تسهیل امور و خدمات قضایی است.
محمدحسین آقایی افزود: با راه اندازی این دفاتر، ثبت دادخواست ها و ارجاع آن به شعب رسیدگی کننده پرونده قضایی،‌ ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی، اطلاع رسانی بهنگام از روند رسیدگی، دریافت اوراق قضایی پرونده انجام می شود.
وی از اجرای آزمایشی ارائه و ثبت دادخواست های دیوان عدالت اداری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در استان های اصفهان، تهران و یزد از ۱۳مرداد خبر داد و گفت: قوه قضاییه در راستای تکریم ارباب رجوع دو گامِ الکترونیکی کردن خدمات و دوم راه اندازی دفاتر خدمات قضایی برداشته است.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان اصفهان افزود: دفاتر خدمات قضایی از سال ۹۵ در مراکز استانها آغاز به کار کرد و برای استان اصفهان ۸ دفتر در مرکز استان و ۲۰ دفتر برای شهرستان ها پیش بینی شده است و در حال افتتاح است و قرار است در آینده ای نزدیک این دفاتر در بخش ها هم راه اندازی شود .
وی اظهار کرد: در حال حاضر کاهش چهار مرتبه ای رفت آمد مراجعه کنندگان با حضور در دفاتر قضایی انجام می شود و تا چند ماه آینده ارائه شکایت مردمی هم در این دفاتر انجام می شود .
دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دولت آباد و دستگرد با سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال از بخش خصوصی و اشتغالزایی برای ۶ نفر راه اندازی شده است.

/انتهای پیام/