صدای برخوار ؛ حجت الاسلام محمود ابادی عنوان کرد : خواندن زیارت عاشورا، خواندن حدیث کسا و استغفار کردن ، صدقه دادن و توسل به امام زمان ارواحنافداه بلا را دورمیکند

صدای برخوار ؛ حجت الاسلام محمود ابادی عنوان کرد : خواندن زیارت عاشورا، خواندن حدیث کسا و استغفار کردن ، صدقه دادن و توسل به امام زمان ارواحنافداه بلا را دورمیکند
به گزارش صدای برخوار ؛ حجت الاسلام محمود ابادی امام جمعه محترم مرکز شهرستان برخوار در خطبه اول نماز جمعه این هفته به ابتلای مردم به ویروس کرونا پرداخت و عواملی که باعث کاهش درد و بلا می شود را تشریح کرد.
اُموری که باعث دفع بلا می‌شود
انسانها معمولاً به امور معنوی تأثیرگذار در زندگی خود توجه ندارند و چون دید آنها مادی است بیشتر به علل و عوامل مادی توجه دارند و کارهایی را انجام می دهند تا بلا سراغ آنها نیاید. مثلاً پلیس راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از تصادفات ازعوامل بازدارنده، مثل ثبت تخلفات با دوربین و یا نوشتن جریمه استفاده می کند. در خودرو ایربگ (کیسه هوا) می گذارند تا آسیب در تصادفات کمتر شود و یا در کارخانجات به کارگران می گویند: باید لباس ایمنی و کلاهی ایمنی داشته باشید و یا در بحث بهداشت می گویند: بهداشت فردی را رعایت بکنید. این موارد رعایت نکات ظاهری است و البته رعایت این نکات و قوانین که بشر برای دفع بلا برای خود قرار داده است، اشکالی ندارد و منافاتی با آموزه های شرعی ندارد، ولی تنها رعایت این قوانین نمی تواند بلا را از انسان دور کند. الآن در بحث شیوع “ویروس کرونا” که وحشت زیادی در بین مردم دنیا ایجاد کرده است، باید نکات بهداشتی رعایت بشود، فاصله ها رعایت بشود (حداقل یک متر) و فرد سالم مواظب باشد که این بیماری از طریق دیگران به او منتقل نشود، دستها را با آب و صابون بشوئید و مراقب باشید تا این ویروس از طریق دهان و چشم و بینی به او منتقل نشود. اینها نکات بهداشتی هست که دین هم آن را نفی نمی کند، ولی یک سری اُمور معنوی که تأثیر گذاری آن زیادتر هست باید رعایت بشود که به آنها اشاره می کنم.
۱. صدقه دادن
رسول گرامی اسلام می فرماید: «براستی خداوند با صدقه درد، طاعون، آتش سوزی، غرق شدن، خرابی، دیوانگی و هفتاد باب از بدیها را از بین می برد». معاذ بن مسلم می‌گوید: در خدمت امام صادق علیه ‌السلام بودم و صحبت از درد به میان آمد. حضرت فرمود: «بیماران خود را با دادن صدقه مداوا کنید، چه می شود که اگر هر یک از شما غذای یک روز خود را در راه خدا به تنگدستی صدقه بدهد، همانا به فرشته مرگ فرمان می رسد که روح فلان بنده را قبض کند و در این حال بنده صدقه ای می‌دهد آنگاه به فرشته مرگ خطاب می‌شود که آن فرمان را بازگردان و به آن عمل مکن». امام باقر علیه ‌السلام می فرماید: «نیکی کردن و صدقه دادن تنگ‌دستی را از بین می‌برد و عمر را طولانی می‌سازد و هفتاد مرگ بد را از کسی که این دو عمل را بجا آورد دور می‌سازد».
۲. توسل به امام زمان ارواحنافداه
زراره بن أعین می گوید: از مولایم امام صادق علیه السلام شنیدم که از آباء کرام خود امام حسین علیه السلام نقل فرمودند: روزی امام حسین علیه‌ السلام عیادت بیماری رفت که بشدت از تب می‌سوخت وقتی آن حضرت وارد خانه بیمار شد تب قطع شد بیمار به امام حسین علیه ‌السلام گفت: براستی من به حقانیت آن مقامی که خداوند به شما عطا کرده است پی بردم و فهمیدم که شما امام بر حق هستید، تب از شما فرار می کند. امام حسین علیه‌ السلام فرمود: «و الله ما خلق الله شیئا إلّا و قد أمره بالطاعه لنا، به خداوند قسم، خدا هیچ چیزی را خلق نکرده است مگر اینکه آن چیز را امر کرده است که از ما اطاعت کند.» آنگاه بیمار که سلامتی پیدا کرده بود می گوید: من صدایی را شنیدم ولی شخصی را نمی دیدم که می گفت: لبیک. امام حسین علیه ‌السلام به آن تب فرمودند که: «ألیس أمیرالمؤمنین أمرک أن لا تقربی إلا عدوا، أو مذنبا لکی تکونی کفاره لذنوبه، فما بال هذا؟؛ آیا امیرالمؤمنین به تو نگفته است که فقط دو جا وارد بشو، کسی که دشمن ما است و کسی که گناهکار (اهل گناه) است، چه شد که تو به خانه این شخص آمدی؟».
این روایت به ما می گوید که به در خانه امام زمان برویم و این بلا (ویروس کرونا) را با توسل به امام زمان ارواحنافداه دفع بکنیم. انسان در حال اضطراب متوسل به امام زمان ارواحنافداه بشود.
۳. دعا کردن به درگاه خداوند
در روایتی از معصوم علیه السلام داریم که می فرماید: الدُّعاءَ یَرُدُّ الْقَضاءَ وَ لو ابْرِمَ إبْراماً؛ دعا آن بلا و قضایی را که قرار است به انسان برسد دفع می کند ولو اینکه حتمی شده باشد.» بنابر این انسانی که قرار است مریض بشود، اگر تضرّعانه و خاضعانه در خانه خدا برود و دست به دعا بردارد، خداوند تبارک و تعالی هم آن قضا و آن ناراحتی که قرار است به او برسد را از بین می برد و دفع می کند.
۴. حرز امام جواد علیه‌ السلام
داشتن حرز امام جواد علیه السلام و خواندن آن باعث حفظ انسان می شود. امام جواد علیه السلام می فرماید: « خود را به این دعا حرز کن که اگر لشکرهای روم و ترک را ملاقات کنی و همگی به همراه جمیع اهل زمین علیه تو قیام کنند، از ایشان به تو بدی نرسد و از همه آنها ایمن باشی. «بسم الله الرحمن الرحیم. یا نُورُ یا بُرْهانُ یا مُبینُ یا مُنیرُ یا رَبِّ اِکْفِنى الْشُّرُورَ وَ افاتِ الدُّهُورِ وَ اَسْئَلُکَ النَّجاهَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِى الصُّورِ؛ اى نور و اى دلیل روشن و اى آشکارکننده ى نوربخش پروردگارا کفایتم کن از شرور و آفات روزگار و از تو خواهم رهایى را در روزى که دمیده شود در صور».
خواندن زیارت عاشورا، خواندن حدیث کسا و استغفار کردن هم از دیگرعوامل دفع بلا می باشد. امیدوارم که خداوند تبارک و تعالی به حق آقا امام زمان ارواحنافداه توفیق بدهد بتوانیم در این ماه رجب عبادت و بندگی داشته باشیم و با انجام مستحبات گناهانمان بخشیده بشود و انشاء الله از این بلا (ویروس کرونا) بشریت و مملکت ما نجات پیدا بکند.

/انتهای پیام/