این میوه شگفت انگیز علاوه بر خوشمزگی و زیبایی خواص بسیاری برای پوست شما دارد، بی‌دلیل نیست که این روزها در بسیاری از کرم‌های پوستی یا شامپوها و تقویت‌کننده های مو عصاره انار وجود دارد، تحقیقات نشان می‌دهد به دلیل مواد موجود در انار، پوست را از هم درون و هم از بیرون تغذیه می‌کند. […]

این میوه شگفت انگیز علاوه بر خوشمزگی و زیبایی خواص بسیاری برای پوست شما دارد، بی‌دلیل نیست که این روزها در بسیاری از کرم‌های پوستی یا شامپوها و تقویت‌کننده های مو عصاره انار وجود دارد، تحقیقات نشان می‌دهد به دلیل مواد موجود در انار، پوست را از هم درون و هم از بیرون تغذیه می‌کند.

از ریزش مو هم جلوگیری می‌کند
انار میوه‌ای خونساز و تصفیه‌کننده خون است زیرا منبع خوبی از اسید فولیک، پتاسیم و آهن است. بنابراین مصرف آن به بیماران مبتلا به کمخونی به خصوص خانم‌ها توصیه می‌شود. شاید خودتان بهتر بدانید که یکی از علل مهم مشکلات پوست، مو و ناخن در خانم‌ها، کم‌خونی فقرآهـن اسـت و همین‌ فقر آهن از شایع‌ترین علل ریزش مو در خانم‌هاست.
البته این نکته را فراموش نکنید که اگر مبتلا به کم‌خونی فقر آهن هستید، باید از قرص‌های آهن برای درمان استفاده کنید و هیچ میوه‌ای حتی انار حاوی مقادیر کافی آهن برای درمان نیست.

هم انار بخورید، هم ماسکش را بسازید
تحقیقات نشان می‌دهد خواص آنتی‌اکسیدانی انار به حدی قوی است که چه به‌طور خوراکی با خوردن میوه وارد بدن شود و چه به‌طور موضعی در محصولات زیبایی پوست و مو یافت شود می‌تواند در زیبایی سهم بسزایی داشته باشد، در واقع گفته می‌شود انار به بازیابی سلولهای ۲ لایه بسیار مهم از پوست یعنی اپیدرم و درم کمک می‌کند مثلاً کرم‌های مرطوب‌کننده حاوی انار برای پوست‌های ترکیبی واقعاً ایده‌آل است و می‌تواند حفظ انعطاف‌پذیری پوست، پیری آن را به تعویق بیندازد (البته عطر خوشایند آن نیز می‌تواند حالتان را خوب کند).

برای شفاف شدن پوست
کافی است نصف یک انار را با ۲ قاشق چایخوری روغن بادام و نصف قاشق غذاخوری عسل در مخلوط‌‌کن بریزید تا حالت خمیری شکل پیدا کند، حالا این مخلوط را آرام روی پوست تمیز صورت و گردن بمالید و حدود ۲۰دقیقه صبر کنید، بعد پوست را اول با آب ولرم بشویید و با آب سرد، آب بکشید.

جوشها را درمان کنید
از انار به صورت موضعی برای درمان آکنه استفاده می‌کنند. این کار چندان مشکل نیست؛ کافی است مقداری مازو، پوست انار، گل ارمنی و مندل را بکوبید و با سرکه و گلاب مخلوط کنید و روی جوش‌ها بمالید تا به مرور علائم بهبودی را ببینید.
راه دوم این است که هسته های انار را بکوبید یا آسیاب کنید و یک لایه خمیری بسازید، حالا این خمیر را به پوست صورتتان بمالید و بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بشویید. بعد از این کار در پوستتان احساس تازگی و سفتی می‌کنید. این کار همچنین به کاهش جوشها و لک های پوستی کمک می کند.

بمب انرژی برای پوست شما
اگر پوستتان خشک است، مقداری عسل را با آب انار مخلوط کنید و به پوستتان بمالید، البته میتوانید به جای آب انار هسته‌های انار را آسیاب کنید و لایه خمیری به‌دست آمده را با عسل مخلوط کنید، با استفاده از این مخلوط احساس می‌کنید پوستتان انرژی گرفته است.

انعطاف پوستتان را بالا ببرید
صورتتان را بشویید بعد مقداری پنبه را به آب انار آغشته کنید و به پوستتان بمالید، این کار به کاهش آکنه‌ها و جوش‌ها کمک می‌کند، علاوهبراین آب انار می‌تواند پوست را سفت کند و مانند یک تونر عمل کند.
منبع: الو دکتر