مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات به تمام معنا ایثارگرهستند .

به گزارش صدای برخوار؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،حجت الاسلام محمدعلی انصاری دیروزدر آیین معارفه رئیس جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان، اظهار کرد: در عرصه فرهنگی باید به مقوله گذشته، حال و آینده توجه شود و با استفاده از تجربیات گذشته از آن به عنوان یک پشتوانه قوی و ارزشمند آینده را بسازیم.
وی با اشاره به اینکه باید در عرصه فرهنگ و هنر پیشرفت و ترقی داشته باشیم، گفت: رسالت حوزه فرهنگ و هنر ساختن انسان است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه مسئولان باید کار فرهنگی و هنری را کمک و همراهی کنند، بیان داشت: باید با خدمت بی منت در عرصه فرهنگی و هنری به این قشر کمک شود.
وی با بیان اینکه انسان‌های فرهیخته و با تجربه باید در عرصه فرهنگ و هنر ورود پیدا کنند، تصریح کرد: حوزه هنر با تمام زیر شاخه‌های آن باید مقدم شمرده شود و ظلم است که نگاه دیگری به آن شود.
انصاری تصریح کرد: با توجه به قدمت دیرینه هنر تئاتر و نمایش در کشور نباید برای تفنن آن را به کار برد زیرا این ظلم به هنر تئاتر است کما اینکه با حفظ معیارها، هنر می‌تواند برای شادابی جامعه استفاده شود.
وی با تأکید بر اینکه حوزه فیلم و سینما می‌تواند در خدمت نیازهای انسان و کشور باشد، افزود: با هنر فیلم و سینما می‌توان اقتصاد مقاومتی را به عنوان نسخه شفا بخش مشکلات اقتصادی کشور در جامعه فرهنگ سازی کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه کار فرهنگی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری بزرگی برای پیشرفت یک ملت است، افزود: فرهنگ و هنر نیازمند سرمایه است، هنرهای تجسمی باید در خدمت ارزش‌های انسانی و الهی باشد و با استفاده از ظرفیت‌های شهرستان می‌توان در این راستا از آن استفاده کرد.
انصاری ادامه داد: همه چیز سرمایه و پول نیست گرچه برای تسریع کار خوب است، فکر یک انسان ارزشمند می‌تواند خیلی بالاتر و فراتر از این‌ها در خدمت فرهنگ جامعه باشد.
وی گفت: کار خبرنگاری از مشاغل سخت محسوب می‌شود و خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات به تمام معنا ایثارگرهستند زیرا در فضای رسانه‌ خبری که منتشر می‌شود قضاوت و اظهار نظرهای متفاوت صورت می‌گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه متولی کار فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد است اما میلیون‎ها نفر عرصه فرهنگ، هنر و رسانه را نظاره می‌کنند، تصریح کرد: یک رسم صحیح مدیریت کار فرهنگی در کشور این است که کار فرهنگی به اصحاب فرهنگ و هنر سپرده شود و وزارت فرهنگ و ارشاد تنها سیاستگذار و ناظر باشد.

انتهای پیام/