به گزارش شمال اصفهان؛ حجت الاسلام سید محمد مومنی امام جمعه محترم حبیب آباد در خطبه های روز گذشته خود با اشاره به این که شنبه ۸ اسفند، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی است گفت: نیمی از رسالت آموزش و پرورش ، تربیت اسلامی است و امروز هم به جهت هجمۀ فرهنگی دشمن تربیت […]

به گزارش شمال اصفهان؛ حجت الاسلام سید محمد مومنی امام جمعه محترم حبیب آباد در خطبه های روز
گذشته خود با اشاره به این که شنبه ۸ اسفند، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی است گفت: نیمی از رسالت آموزش و پرورش ، تربیت اسلامی است و امروز هم
به جهت هجمۀ فرهنگی دشمن تربیت نونهالان و نوجوانان این کشور از اهمیت
بسیاری برخوردار است.

حجت الاسلام سید محمد مومنی/نیمی از رسالت آموزش و پرورش  تربیت اسلامی است

 

حاج آقا مومنی در خطبه دوم نماز جمعه به توصیه به تقوا در مناسبتهای در پیش رو پرداختند و بیان کردند :
– شنبه ۸ اسفند، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی است.
در سالهای نخست پیروزی انقلاب، نهاد امور تربیتی در نظام آموزش و پرورش کشور با هدف گسترش و تعمیق ارزشهای انقلاب اسلامی شروع به شکل گیری کرد و ۸ اسفند ۵۹ به همت شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر ستاد امور تربیتی در مدارس کشور تأسیس شد.
استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزشها، رفتارها، دانشها و مهارتهای آن جامعه به نسلهای جدید انتقال یابد. مهمترین وسیله برای این انتقال، آموزش و پرورش است و مدرسه مهم ترین واسطه انتقال هم دانش و مهارت فنی است و هم واسطۀ تربیت اسلامی. که نیمی از رسالت آموزش و پرورش ، تربیت اسلامی است و امروز هم به جهت هجمۀ فرهنگی دشمن تربیت نونهالان و نوجوانان این کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی ضمن تشکر از مسئولین محترم آموزش و پرورش شهرستان و همچنین تشکر از مسئولین محترم آموزشگاههای حبیب آباد – که نوعا افرادی متعهد و ارزشی هستند و دغدغۀ مسائل تربیتی را دارند – بیان کردند که این عزیزان در باب امور پرورشی اقدامات خوب و مثبتی داشته اند و در ادامه خواستار توجه ویژه و بیشتر به این بخش شدند.
– یکشنبه ۹ اسفند ، روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان است و می بایست با رعایت و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی این مهم توسط دولتمردان مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
– ازچهار شنبه ۱۲ اسفند هفته احسان و نیکوکاری را داریم که کمیته امداد امام (ره) به منظور تأمین نیازهای خانواده های مستمند در شب عید، اقدام به جذب کمکهای مردمی می کند. از روز دوازدهم در سطح مدارس شهرستان و روز سیزدهم در پایگاههای کمیته امداد مستقر در شهرستان و روز چهاردهم -جمعه آینده – در مصلاهای نماز جمعه. آخر سال است و همه در تدارک شب عید هستند به فکر نیازمندان هم باشید اگر خدا به شما نعمتی داد و از لطف خدا بهره مندید به دیگران هم خیر برسانید و احسان کنید.
منبع: معاونت فرهنگی ستاد نماز جمعه حبیب آباد