صدای برخوار -وظیفه نماینده مجلس تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای آن است ؛ این در حالیست که حاجی دلیگانی نماینده مردم برخوار در مجلس شورای اسلامی در امور اجرایی شهرستان حوزه انتخابیه ورود کرده ؛ اما متاسفانه مدتی است ، عدم پیگیری جدی ایشان در این امور باعث نارضایتی مردم دولت آباد برخوار شده است.

به گزارش صدای برخوار، بسیاری از مردم و همچنین نماینده ها امور اجرایی در حوزه انتخابیه را جزء وظایف خود می دانند ؛ در حالی که این وظایف بر عهده دستگاه های اجرایی است و وظیفه نماینده تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای آن است ، اما حاجی دلیگانی نماینده مردم برخوار علاوه بر وظایف خود در مجلس شورای اسلامی در امور اجرایی حوزه انتخابیه خود نیز ورود پیدا می کنند و بارها در صحبت با اصحاب رسانه گفته اند در اموری که دستگاه های اجرایی نتوانند اقدامات لازم را انجام دهند از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد و پیگیری لازم را انجام می دهند نمونه بارز این امر میدان فرزانگان و پروژه بلوار جانبازان است .
مردم شهر دولت آباد از وضعیت فلکه تاکسیرانی گلایه مند هستند و عبور ماشین های سنگین در این منطقه علاوه بر ایجاد بارترافیکی و تصادفات مکرر در این محدوده باعث اظهار نارضایتی مردم در پیام های متعدد به رسانه های شهرستان شده است.
رسیدگی به این امور از جمله وظایف نماینده نیست ، اما در جلسه ای که برای انتقال محور فرزانگان دولت آباد به میدان تاکسیرانی برگزار شد ؛ حاجی دلیگانی نماینده مردم برخوار به عنوان محور اصلی مذاکرات در این جلسه حضور داشت ، در اینجلسه مقرر شد؛ شهرداری اصفهان در راستای طراحی میدان به صورت احداث زیر گذر اقدامات لازم را انجام دهد. اکنون با گذشت بیش از یک سال از قول شهرداری اصفهان برای اصلاح طرح میدان و همچنین گذشت بیش از ۸ ماه از توافقات با شهرداری اصفهان در خصوص پروژه جانبازان در حریم اصفهان اقدامات لازم در این زمینه انجام نشده است و باتوجه به خسارت جانی و مالی در این محدوده اصلاح طرح میدان توسط شهرداری اصفهان و پروژه جانبازان در حریم اصفهان نیازمند پیگیری جدی نماینده مردم برخوار است.

اجرای پروژه جانبازان برای شهر دولت آباد اهمیت زیادی دارد

فرماندار برخوار در گفت و گو با صدای برخوار گفت : پروژه جانبازان از جمله پروژه هایی است که باعث کاهش بار ترافیکی شهر دولت آباد می شود و اجرای این پروژه برای شهر دولت آباد اهمیت زیادی دارد.
عبدالله بنهری اظهار کرد:طی توافقاتی که شهرداری اصفهان به منظور آزاد سازی مسیر در میدان فرزانگان که باعث کاهش بار ترافیکی غرب اصفهان شد،انجام داد مقرر گردید؛ شهرداری اصفهان نیز به منظور کاهش بارترافیکی دولت آباد در خصوص پروژه جانبازان در حریم اصفهان نیز برای بازگشایی مسیر اقدام کند.
وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان آمادگی همکاری دارد ؛ یک میسر برای آزادسازی مصوب شده بود که با توجه به نظرات مطرح شده مسیر تغییر کرده و مقرر شد مصوبات مسیر و جواز کاربری سریعا گرفته شود.

اجرای پروژه جانبازان در حریم اصفهان در حیطه اختیارات شهرداری و شورای شهر دولت آباد نیست
رئیس شورای اسلامی شهر دولت آباد گفت: هزینه هایی که شهرداری اصفهان برای احداث زیرگذر برای دولت آباد تعیین کرده است ، برای شهرداری دولت آباد مقدور نمی باشد همچنین درخصوص پروژه بلوار جانبازان توافقاتی بین شهرداری دولت آباد و شهرداری اصفهان انجام شده است.
محمدرضا حیدریان اظهار داشت : نقش پروژه بلوار جانبازان در کاهش بارترافیکی و تصادفات در منطقه صنعتی دولت آباد بر کسی پوشیده نیست ؛ اجرای این پروژه علاوه بر ایجاد مسیری امن برای تردد مردم شهر دولت آباد از مشکلات ناشی از ایجاد بارترافیکی ورزشگاه نقش جهان ، باغ فدک و جمعه بازار می کاهد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۴ کیلومتر از مسیر پروژه جانبازان در حریم دولت آباد و سه کیلومتر دیگر در حریم شهر اصفهان است اجرای این پروژه در حریم اصفهان از حیطه اختیارات شهرداری و شورای شهر دولت آباد خارج است و نیازمند مساعدت و پیگیری فرماندار و نماینده شهرستان برای فعالیت عمرانی شهرداری اصفهان می باشد.
رئیس شورای شهر دولت آباد در ادامه گفت: با پیگیری شورای شهر دولت آباد ، جدولگذاری و آسفالت این پروژه در باند غربی درحال انجام است و برای شروع فعالیت عمرانی در باند شرقی نیز با پیمان کار قراداد منعقد شده است اما متاسفانه تاکنون اقدامات لازم در خصوص ارائه نقشه طرح اولیه و آزادسازی در حریم اصفهان انجام نشده است .
حیدریان اذعان کرد:با توجه به گزارشات واصله در خصوص تصادفات و درخواست مردم برای تسریع در اجرای این پروژه شهرداری و شورای شهر دولت آباد سعی خود را برای اتمام این پروژه در حریم دولت آباد انجام می دهند امیدواریم مسئولان شهرستان نیز پیگیری های لازم را درخصوص اجرای این پروژه در حریم اصفهان انجام دهند تا مردم دولت آباد بتوانند از مسیری امن تردد کنند.
راه ها مهمترین ابزار رسیدن به توسعه در هر شهری به شما شمار می آیدو رشد صنعتی و گردشگری یک شهر با ایجاد راه های مناسب چندین برابر می شود و دروازه های پیشرفت به روی شهر گشوده خواهد شد .پروژه جانبازان علاوه بر اینکه ایجاد مسیر ارتباطی که در پیشرفت و توسعه شهر نقش دارد باعث کاهش بار ترافیکی و تصادفات و امنیت شهروندان دولت آباد در مسیر تردد به اصفهان می شود .
حاجی دلیگانی نماینده برخوار تاکنون پیگیریهای زیادی در راستای حل مشکلات مردم انجام داده اند اما متاسفانه در خصوص این پروژه نزدیک ۸ ماه از توافقات با اصفهان گذشته و طبق گزخارشات ، اصفهان هنوز اقداماتی برای آغاز عملیات اجرای این پروژه انجام نداده و با توجه به اهمیت این پروژه برای شهر و شهروندان دولت آباد ضروری است حاجی دلیگانی نماینده مردم برخوار پیگیری جدی تری برای اجرای این پروژه انجام دهند .

انتهای پیام/طغیانی