شمال اصفهان؛عضو هیات رئیسه فراکسیون حقوق بشر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غرب با نظام جمهوری اسلامی مشکل دارد، تاکید کرد: با این حساب مذاکره حقوق بشر با غرب بی فایده است و تنها به نفع غرب تمام می شود.حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره […]

شمال اصفهان؛عضو هیات رئیسه فراکسیون حقوق بشر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غرب با نظام جمهوری اسلامی مشکل دارد، تاکید کرد: با این حساب مذاکره حقوق بشر با غرب بی فایده است و تنها به نفع غرب تمام می شود.
حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مذاکرات حقوق بشری ایران با غرب اظهار داشت: مذاکرات حقوق بشری با دنیای غرب کار عبثی است و توصیه می شود که مسئولان کشور در این مسیر قرار نگیرند چرا که تجربه نشان داده است این راه نتیجه مناسبی نخواهد داشت.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان ریاست جمهوری آیت الله هاشمی به مدت سه سال تجربه مذاکرات حقوق بشری داریم و جز اینکه غربی ها طلبکار شدند و جمهوری اسلامی را سوال پیچ کردند هیچ نتیجه ای نداشت.

وی با تاکید بر اینکه انجام مذاکرت حقوق بشری با غرب کار بیهوده است، گفت: این کار همراه با ضرر و زیان خواهد بود بنابراین بهرت از که مسئولان مجدد در آن قدم نگذارند، این مذاکرات همانند برجام جز وابستگی و حل شدن مشکلات اروپایی نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

این نماینده با بیان اینکه به مسئولان توصیه می شود از مذاکرات با غرب منصرف شوند، اظهار داشت: مسئولان بدانند غرب دنبال مذاکره نیست بلکه می خواهند به نوعی نظام اسلامی ایران را زیر سوال ببرند، آنچه که ما حق می دانیم را زیر سوال ببرند.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: غرب با اصل نظام جمهوری اسلامی مشکل دارند بنابراین تا زمانی که نظام اسلامی در کشور بر قرار است اختلاف وجود خواهد داشت و مذاکرات حلال مشکلات نخواهد بود و بی فایده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی در عین حال حضور در مجامع بین المللی حقوق بشری را رد نمی کند، گفت: تجربه نشان داد مذاکره با غرب جز بد عهدی و اخراج اطلاعات داخلی ایران نتیجه دیگیری ندارد و همواره مذاکره به نفع طرف مقابل تمام شده است./