به گزارش شما صفهان؛امام جمعه دولت آباد در خطبه های این هفته نماز جمعه دولت آباد گفت: اسلامی بودن و مردمی بودن دو ویژگی مهم نظام اسلامی ایران است که باید قدر آن را دانست .حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی افزود:‌ ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران؛ روزی است که مردم در سال ۱۳۵۸ […]

به گزارش شما صفهان؛امام جمعه دولت آباد در خطبه های این هفته نماز جمعه دولت آباد گفت: اسلامی بودن و مردمی بودن دو ویژگی مهم نظام اسلامی ایران است که باید قدر آن را دانست .
حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی افزود:‌ ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران؛ روزی است که مردم در سال ۱۳۵۸ ساختار جدید نظام سیاسی ایران را مشخص کردند .
وی گفت: ‌در این روز ۹۸٫۲ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند و همه گفتند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد را قبول دارند و حمایت می کنند.
امام جمعه دولت آباد افزود:‌ در این روز مردم خواست خود را پای صندوق های رای مشخص کردند و با این کار تاکید دوباره ای بر انقلاب اسلامی ایران و مردمی بودن آن کردند .
وی گفت:‌ ماهیت انقلاب اسلامی ایران مردمی بود و انقلاب مردم ایران یک کودتا نبود که خواست مردم در آن مشخص نباشد، بلکه از همان سال ۱۳۴۲ که آغاز شد مردم نقش عمده داشتند و در ۱۲ فروردین بهانه از دست دشمنان و مستکبران گرفته شد و تاکید مجددی شد بر اینکه مردم دوست دارند نظام سیاسی آنها بر پایه احکام اسلامی شکل گیرد و تا کنون این نظام مردمی بوده و مردمی خواهد ماند .
حجت الاسلام محمود آبادی تصریح کرد: مردم در این ۳۸ سال هم در انتخابات ها شرکت کرده و مسئولان خود را انتخاب کرده اند و هم در راهپیمایی ها حضور فعال و باشکوه داشته اند و اساسا اگر مردم در صحنه نبودند این نظام نمی توانست دوام بیاورد .
وی اظهار داشت: امروزه آنچه باعث تعجب دنیا شده این است که چگونه جمهوری اسلامی ایران با این همه تحریم ها، دشمنی ها و سیاه نمایی ها علیه ایران ؛‌توانسته روی پای خود بایستد و دوام بیاورد .
امام جمعه دولت آباد علت اصلی این اقتدار و پیشرفت ها در این سالها را ؛ مردمی بودن و اسلامی بودن کشور نام برد و گفت: مقام معظم رهبری و مسئولان نظام هم بر روی مردمی بودن و اسلامی بودن تاکید دارند و هیچ وقت نشده است که حتی یکی از راهپیمایی ها تعطیل شود یا یکی از انتخابات ها برگزار نشود و حتی در زمان دفاع مقدس که جنگ و بمباران بود راهپیمایی ها و انتخابات ها برگزار شده است.
وی اسلامی بودن و مردمی بودن را دو ویژگی مهم نظام اسلامی ایران دانست و افزود:‌ باید قدر آن را دانست .
حجت الاسلام محمود آبادی در ادامه با توجه به آغاز ماه خدا گفت: ماه رجب ماهی است که رحمت خاص خداوند بر بندگان نازل می شود و فرصت خوبی است که خود را از گناهان پاک کند و گذشته خود را جبران کند و آینده خوبی برای خود رقم بزند .
وی شرط موفقیت و استفاده از ماه رجب را ذکر و یاد خدا و عدم غفلت نام برد و اظهار داشت: در این ماه انسان باید متوجه نزول رحمت خدا باشد تا بتواند از آن استفاده کند و اگر انسان غافل باشد و متوجه خدا نباشد نمی تواند خود را در معرض رحمت خدا در این ماه قرار دهد .
امام جمعه دولت آباد از مهمترین اعمال این ماه که ثواب زیادی برای آن بیان شده را روزه داری، توبه و استغفار و طلب بخشش کردن از خداوند و توجه به توحید و یگانگی خداوند بیان کرد.
وی در پایان با توجه به سوم رجب سالروز شهادت امام هادی (ع) گفت: امام علی النقی عله السلام ۳۳ سال امامت کردند و با ۶ خلیفه از خلفای عباسی همزمان بودندکه ۱۶ سال آن با متوکل عباسی ملعون سپری شد و فشارها و سختی های زیادی بر امام هادی علیه السلام تحمیل شد .
حجت الاسلام محمود آبادی افزود: متوکل عباسی ملعون، حضرت امام هادی (ع) را ‌به جهت انجام فعالیت های سیاسی از مدینه به سامرا آورد و تحت نظر داشت و تا حد زیادی ارتباط شیعیان با امام سخت و مشکل بود .
امام علی النقی (ع )‌دهمین پیشوای شیعیان ، ‌در زمان معتز عباسی و به دستور این ملعون در سن ۴۰ سالگی غریبانه مسموم و به شهادت رسیدند و در سامرا در خانه خود دفن شدند.
/انتهای پیام/