حجت السلام مسعود سرافراز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پرداخت زکات موجب توازن اقتصادی در جامعه می‌شود و ریشه‌های فقر را از بین خواهد برد. وی خاطرنشان کرد: رفع مشکلات نیازمندان و اقشار محروم جامعه و اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه از محل جمع‌آوری زکات از جمله اقداماتی است که طی سال‌های اخیر به‌صورت ویژه در […]

حجت السلام مسعود سرافراز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پرداخت زکات موجب توازن اقتصادی در جامعه می‌شود و ریشه‌های فقر را از بین خواهد برد.

وی خاطرنشان کرد: رفع مشکلات نیازمندان و اقشار محروم جامعه و اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه از محل جمع‌آوری زکات از جمله اقداماتی است که طی سال‌های اخیر به‌صورت ویژه در دستور کار کمیته امداد شهرستان برخوار قرار گرفته است.

رئیس ستاد زکات شهرستان برخوار با یادآوری اینکه در گذشته مردم به صورت‌های مختلف زکات خود را پرداخت می‌کردند، اظهار کرد: مدیریت چندانی در این زمینه وجود نداشت و همین عدم مدیریت صحیح در این حوزه موجب می‌شد این کمک‌ها گاها به دست نیازمندان واقعی نرسد.

وی افزود: پرداخت و هزینه کرد زکات از یک کانال مشخص، کمک خیرین جامعه را به دست نیازمندان واقعی می‌رساند.

سرافراز ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بسیاری از مشکلات نیازمندان در جامعه مرتفع شده و بسترهای لازم نیز برای توانمندسازی نیازمندان فراهم‌شده است.

وی گفت: استفاده از ظرفیت عاملین زکات به‌منظور تبیین اهمیت و تأثیرات احیای این فریضه الهی در بین مردم نقش مهمی در تقویت و توسعه این مهم در سطح شهرستان ایفا کرده است.

امام جمعه دولت آباد شهرستان برخوار با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۶۰۰ میلیون تومان زکات در طول سال گذشته، تصریح کرد: تلاش در راستای توسعه بیش‌ از پیش فرهنگ پرداخت زکات از مهم‌ترین اولویت‌های ستاد زکات شهرستان برخوار است.

وی در پایان زکات را مایه سعادت دنیا و آخرت دانست و ادامه داد:‌ هر شخصی که عالمانه آن را انکار کند، در زمره کافران قرار خواهد گرفت