نایب رئیس فراکسیون امید در واکنش به خبر امروز تسنیم مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان استیضاح روحانی را کلید زدند واکنش نشان داد و آن‌را خبرسازی دروغ دانست.

به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از انتخاب؛ عبدالکریم حسین‌زاده، نایب رئیس فراکسیون امید گفت: «نامه منتسب به نماینده مهاباد برای استیضاح رئیس جمهوری ربطی به امروز ندارد و مربوط به چهار ماه قبل است.»

صبح امروز خبرگزاری تسنیم مدعی شد که چند عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس، طرح عدم کفایت رئیس‌جمهور را تهیه و در حال جمع‌آوری امضا هستند. در همین رابطه جلال محمودزاده، نماینده اصلاح‌طلب مهاباد نیز به عنوان طراح این طرح معرفی شده است. تسنیم از قول محمودزاده خبر داده است که تهیه کنندگان این طرح هم اکنون به دنبال جمع‌آوری امضا برای آن هستند.

با این وجود عبدالکریم حسین‌زاده، نایب رئیس فراکسیون امید و نماینده نقده و اشنویه در گفت و گو با «ایران» ادعای خبرگزاری تسنیم را رد کرد و گفت: «طرح استیضاح یاد شده ۳ یا ۴ ماه پیش تهیه شده بود و نماینده محترم مهاباد هم در آن مقطع از سر دلسوزی اقدام به این کار کرده بود.»

حسین زاده دلیل تهیه این طرح را مسدودسازی مرزهای منطقه عنوان کرد و توضیح داد: اقتصاد مناطقی چون مهاباد به شدت وابسته به مراودات مرزی و تجارتی است که از این راه انجام می‌شود و در همان زمان هم تهیه این طرح به معنای تقابل با دولت نبود، بلکه بیشتر هدف جلب توجه افکار عمومی و دولتمردان را به این مساله دنبال می‌کرد.»

نایب رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه این طرح همان زمان پس گرفته شد، ادامه داد: «افرادی که الان بعد از گذشت بیش از سه ماه این موضوع را مطرح می‌کنند قطعا به فکر کمک به دولت و بازگرداندن آرامش به کشور نیستند و بیم سواستفاده ابزاری آنها از شرایط کشور نیز جدی است.»

حسین زاده در پایان با تاکید بر اینکه «طرح موضوع استیضاح رئیس جمهوری صحت ندارد و شیطنت برخی رسانه‌ها است»، گفت: «در این شرایط اگر کسی نمی‌خواهد کمکی به دولت بکند مساله‌ای نیست اما خبرسازی دروغ علیه دستگاه اجرایی قطعا نمی‌تواند اقدامی پذیرفته شده باشد. چنین رفتارهایی یا ناشی از عدم اطلاع از وضعیت کشور است و یا نتیجه سوء نیت برخی گرایش‌ها در این شرایط».