شمال اصفهان؛حجت‌الاسلام حسن امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ امامزاده در سطح استان اصفهان در طرح ضیافت الهی عضو هستند که برای آن ها برنامه‌هایی مانند اعزام ۲۵۰ مبلغ دینی بومی و […]

شمال اصفهان؛حجت‌الاسلام حسن امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ امامزاده در سطح استان اصفهان در طرح ضیافت الهی عضو هستند که برای آن ها برنامه‌هایی مانند اعزام ۲۵۰ مبلغ دینی بومی و غیربومی به این امامزاده‌های سطح استان اصفهان ویژه ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است.

وی افزود: از دیگر طرح‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ماه مبارک رمضان می‌توان به برگزاری دعای ابوحمزه ثمالی در ۴۰ امامزاده‌های شاخص در سطح استان، تشکیل حلقه‌های معرفت، ترتیل و جز خوانی قرآن در هر روز از مبارک رمضان اشاره کرد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان درباره پخش زنده جزخوانی قرآن از دو شبکه صداوسیما، تصریح کرد: دو جزخوانی قرآن در صداوسیما به‌ صورت زنده پخش می‌شوند که جز خوانی قرآن در امامزاده هلال بن علی (ع) هر روز بعد از نماز صبح از شبکه قرآن شبکه اصفهان و نیز جزخوانی قرآن کریم در امامزاده ابراهیم نرمی دولت‌آباد هر روز ساعت ۱۷ از شبکه اصفهان پخش خواهد شد.

وی در رابطه با ویژه‌برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: ویژه‌برنامه‌های زیادی از طرف اداره اوقاف برای سراسر استان اصفهان ویژه ماه مبارک رمضان مانند برگزاری مراسم رحلت حضرت خدیجه در امامزادگان استان، ویژه‌برنامه میلاد امام حسن مجتبی (ع)، طرح سفره‌های ساده افطاری در سطح بقاع متبرکه استان از طرف خیرین نیک‌اندیش، محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی مصری و ایرانی در جوار امامزادگان در نظر گرفته‌ شده است.

امیری اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های قرآنی در بقاع متبرکه استان، ویژه‌برنامه‌های شب قدر با حضور سخنرانان ملی و شاخص کشور، طرح انفاق و کمک به ایتام در دهه کرامت در امامزادگان استان، ویژه‌برنامه عید سعید فطر و برگزاری نماز عید سعید فطر از دیگر ویژه‌برنامه‌های اداره اوقاف در ماه مبارک رمضان است.

وی بابیان طرح ضیافت الهی و ثبت‌نام طرح ملی حفظ قرآن کریم، عنوان کرد: همزمان با اجرای طرح‌های ضیافت الهی در امامزادگان استان اصفهان، ثبت‌نام طرح ملی حفظ قرآن کریم در بقاع متبرکه انجام می‌شود که جلسات حفظ قرآن کریم به دو روش حضوری و غیرحضوری در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان درباره فراخوان و ثبت‌نام طرح حفظ مجازی قرآن کریم در استان اصفهان گفت: تبلیغات ثبت‌نام و فراخوان حفظ مجازی قرآن کریم از هفته گذشته در سطح استان اصفهان آغازشده است و مردم می‌توانند در طرح حفظ مجازی قرآن که به‌ صورت تلفنی انجام می‌گیرد شرکت کنند؛ متقاضیان این طرح می‌توانند از طریق سایت quranhefz.ir در این طرح عضو شوند و از آن استفاده ببرند.

وی در خصوص حفظ موضوعی قرآن کریم بیان کرد: حفظ موضوعی هم از ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان است که باید در سال جاری ۳۰ هزار نفر قرآن‌آموز در سطح استان را در کلاس‌های حفظ موضوعی و ۶ هزار نفر قرآن آموز را در طرح حفظ مجازی قرآن تا پایان سال تربیت کنیم.

امیری در رابطه با آغاز طرح حفظ رحله اظهار کرد: طرح رحله هم از چند روز پیش تبلیغات خود را در بقاع متبرکه سطح استان اصفهان آغاز کرده است که در این طرح حفظ قرآن کریم متقاضیان و قرآن آموزان به‌صورت شبانه‌روزی در مکان مشخصی که برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است، قرآن را حفظ خواهند کرد.

وی در پایان اضافه کرد: در طرح رحله قرآن آموزان در ۵۳ روز ۴ جز از قرآن مجید را حفظ می‌کنند که افتتاحیه این طرح بعد از ماه مبارک رمضان در ۱۸ تیرماه برگزار می‌شود که متقاضیان با شرکت در این طرح می‌توانند در کمترین زمان قرآن را به بهترین نحو، حفظ کنند.