صدای برخوار ؛ امام جمعه محترم حبیب آباد حجت الاسلام سید محمد مومنی در پی اتفاقات اخیر نامه ای به شهروندان محترم حبیب آباد نوشته اند .

به گزارش صدای برخوار ؛ امام جمعه محترم حبیب آباد حجت الاسلام سید محمد مومنی در پی اتفاقات اخیر نامه ای به شهروندان محترم حبیب آباد نوشته اند .
متن نامه امام جمعه محترم:
▪️︎باسمه تعالی

خدمت همشهریان عزیز حبیب آباد سلام علیکم

در پی مراجعات مکرر و برخی اظهارات از سوی شهروندان محترم، چند مسئله را تذکر میدهم:

۱. کسانی که براثر کرونا جان خود را از دست داده، وفات می‌نمایند مانند دیگر افراد مسلمان، بعد از وفات هم #حرمت دارند و غسل و کفن و دفن آنها واجب است. و طبق نظر کارشناسان بهداشت، نه غسل دادن آنها مانعی دارد و نه دفن آنها در مکانی جدای از دیگر اموات لزومی دارد، پس اختصاص قطعه‌ای مجزا در قبرستانها برای متوفیان کرونایی نیازی نیست. تنها فرق آنها با افراد معمولی در رعایت امور مراقبتی برای عوامل اجرایی غسل و کفن و دفن و همچنین عدم تجمع افراد است که رعایت آنها واجب میباشد.

۲. مبتلایان به #کرونا یا نزدیکان بیماران کرونایی یا متوفیان کرونایی، در صورتی که برای دریافت خدمات به مراکز مربوطه، مراجعه نمایند و این بیماری را پنهان کنند و بر اثر این پنهان کاری، باعث ابتلای دیگران شوند، متخلف محسوب شده و شرعا مسئول‌اند.

۳. منظور از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، فاصله‌گذاری فیزیکی و بدنی است نه فاصله‌گذاری روحی و قلبی، که دلها از هم دیگر دور شود.
در این شرایط سخت برای غلبه بر مشکلات، بیشتر از هرچیز، نیاز به #همدلی و #صفا و #صمیمیت قلبی داریم.
بنابراین از انتشار هر مطلب و خبر ناروا که باعث اضطراب عمومی و تشویش اذهان میگردد، یا تعصّب ورزی غلط مانند فاصله‌گذاری نسبت به اهالی یک شهر، بین ساکن و غیر ساکن، در دفن اموات خودداری شود.
صحت و عافیت همگان را از خداوند مسالت می‌نمایم.
والسلام.

/انتهای پیام/