به گزارش شمال اصفهان؛رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برخوار از توزیع بیش از ۷ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی خبر داد.ناصر نورمحمدیان در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی گفت: ‌این ۷ هزار اصله نهال از نوع کاج، سرو، زبان گنجشک، ارغوان، زیتون تلخ، توت و سنجد است که در […]

به گزارش شمال اصفهان؛رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برخوار از توزیع بیش از ۷ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی خبر داد.
ناصر نورمحمدیان در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی گفت: ‌این ۷ هزار اصله نهال از نوع کاج، سرو، زبان گنجشک، ارغوان، زیتون تلخ، توت و سنجد است که در شهرها و روستاهای شهرستان برخوار توزیع می شود .
وی افزود:‌ شهرستان برخوار ۲۱۸ هزار هکتار مساحت دارد که ۱۰۰ هزار هکتار از آن مرتع،‌ ۴۵ هزار هکتار بیابان و ۵ هزار هکتار جنگل دست کاشت است .
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برخوار گفت:‌ ثابت بودن بودن دامداران و مرتع داران در شهرستان برخوار سبب چرای دام در طول سال و به دنبال آن تخریب و تبدیل بسیاری از مراتع به بیابان شده است .
نورمحمدیان افزود:‌ امسال ۴۹ متخلف در حوزه تخریب مراتع،‌ تصرف زمین در اطراف معادن، کشت در اراضی بیابانی ملی و قاچاق چوب شناسایی و تحویل مراجع قانونی شده است و ۸۶ هکتار از اراضی ملی تصرف شده در این بخش ها به دولت بازگردانده شد .
وی گفت:‌ امسال ۷ متخلف قاچاق چوب در شهرستان برخوار شناسایی شد که بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ کیلو گرم چوب بلوط و طاق و دو هزار و ۳۰۰ کیلو گرم زغال از آنها کشف شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برخوار افزود: در راستای بیابان زدایی قرار است هزار هکتار از اراضی بیابانی شهرستان برخوار با کشت نهال بیابان زدایی شود که پارسال ۵۰ هکتار اراضی نهال کاری شد و امسال همزمان با هفته منابع طبیعی ۲۷ هکتار از اراضی بیابانی برخوار نهال کاری و بیابان زدایی می شود.
وی تلفن رایگان ۱۵۰۴ را پل ارتباطی مردم و یگان حفاظت منابع طبیعی برای برخورد با متخلفان عرصه های ملی و منابع طبیعی نام برد .

توزیع بیش از 7 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در برخوار

.

توزیع بیش از 7 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در برخوار

.

توزیع بیش از 7 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در برخوار

.
/انتهای پیام/