به گزارش صدای برخوار،مدتی است آب شرب شهرستان دچارتغییر جزئی درطعم آن شده و این تغییر طعم آب موجب اعتراض ونارضایتی تعدادی از شهروندان دولت آباد شده است. مدیر آبفا برخواردر گفت و گو با خبرنگارصدای برخوار گفت: طعم آب دلیل بر غیر بهداشتی بودن آن نیست ؛با توجه به کاهش بارندگی ها ودرراستای آن […]

به گزارش صدای برخوار،مدتی است آب شرب شهرستان دچارتغییر جزئی درطعم آن شده و این تغییر طعم آب موجب اعتراض ونارضایتی تعدادی از شهروندان دولت آباد شده است.

مدیر آبفا برخواردر گفت و گو با خبرنگارصدای برخوار گفت: طعم آب دلیل بر غیر بهداشتی بودن آن نیست ؛با توجه به کاهش بارندگی ها ودرراستای آن کاهش حجم آب ذخیره شده در سد زاینده رود که در چندین سال گذشته واززمان احداث سداین کاهش حجم آب بی سابقه بوده و امسال شرایط بسیار سختی را ازنظر تامین آب شرب داریم به همین لحاظ آب ورودی به تصفیه خانه آب کاهش یافته است.

احمدرضا مهرجو تصریح کرد: کلیه شهرستانها جبران کمبودآب را از منابع جایگزین مثل چاههایی که درمناطق دارند واستانداردهای شرب را دارا بوده ومشکل آلودگی ندارندتامین می کنند بصورتی که آب چاههادرابتدا توسط شبکه بهداشت ودرمان شهرستانها آزمایشات لازم روی آن صورت گرفته وپس از آن که مشخص شدعاری از هرگونه میکروب و آلودگی هست وقابلیت شرب را داردبه تاییدشبکه بهداشت ودرمان رسیده وپس از اعلام به آبفا ، آب منابع محلی را باآب طرح تصفیه خانه مخلوط و وارد شبکه می کنند .
وی در ادامه بیان کرد:این کار در تمام شهرستانها صورت گرفته وماهم آبی که ازاصفهان دریافت می کنیم رابا کمترین میزان ازآب منابع محلی مخلوط و واردشبکه نموده وتحویل مردم می دهیم البته آب مخلوط شده را مرتب ازنظر میکروبی کنترل کرده وکلرزنی نیز روی آن صورت می گیرد .

احمدرضامهرجوبا اشاره به کمبودآب سد زاینده رودتصریح کرد: این روزها که کمبود آب و بحث بحران آب در کل استان مطرح است موثرترین راه ، مدیریت در مصرف و صرفه جویی آب توسط آحاد مردم است؛زیرا درصورت کمبود ویا افت فشار برای جبران و تامین آب شرب شهروندان ناچارمی شویم از منابع محلی و چاههای مجاز شهرستان بارعایت استانداردهای بهداشتی وشرب استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد:استفاده از آب چاه برای جبران کم آبی  که گاها تغییر ذائقه مردم و اعتراض به طعم آب را به دنبال دارد دلیلی بر غیر بهداشتی بودن آب قلمداد نمی شود.

مدیر آبفا برخوار  با بیان اینکه نظارت دقیق بر سلامت آب انجام می شود تصریح کرد: آب شرب درتمام روز از لحاظ بهداشتی بودنش کنترل ورصد می شود و اگر کوچکترین مورد مشکوکی در آب آشامیدنی مشاهده شود، قطعا ابفا از ورود آن به شبکه های آب شهری جلوگیری به عمل می آورد.شهروندان هیچگونه نگرانی در کیفیت آب شهر نداشته و در استفاده ازآن نهایت صرفه جویی را
بنمایند
انتهای پیام /طغیانی