صدای برخوار ؛ کارشناس مسئول مدیریت بحران فرمانداری شهرستان برخوار در نخستین نشست کمیته شهرستانی پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام، تعامل دستگاههای مرتبط با دامپزشکی را در این بخش بسیار حائز اهمیت دانست.

صدای برخوار ؛ کارشناس مسئول مدیریت بحران فرمانداری شهرستان برخوار در نخستین نشست کمیته شهرستانی پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام، تعامل دستگاههای مرتبط با دامپزشکی را در این بخش بسیار حائز اهمیت دانست.

به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار، نخستین نشست «کمیته شهرستانی پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام» با رعایت کلیه ضوابط بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعملهای پیش گیری ازکرونا در سال جاری با حضور مسئولین و نمایندگان ادارات مرتبط در شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار برگزار شد.
دکتر مجید فلسفی منش رییس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت بیماری‌های مشترک انسان و دام اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، از میان یک‌هزار و ۷۰۹ عامل بیماری‌زا، افزون بر ۴۹ درصد این عوامل و از بین ۱۵۶ بیماری نوپدید( از جمله بیماری کرونا شناخته شده در انسان) بیش از ۷۳ درصد از حیوانات به انسان منتقل می‌شود.
وی افزود: در شرایط کنونی و با آغاز فصل گرما و تزاید حشرات ناقل برخی بیماریها، چون تب خونریزی دهنده کریمه کنگو(CCHF) نیز بعنوان یک بیماری مهلک و قابل انتقال به انسان مطرح می باشد که انجام اقدامات هماهنگ و همکاری بین بخش‌های مختلف از شروط اصلی موفقیت در کنترل این بیماری است.
فلسفی منش در ادامه؛ تعامل سازنده در جهت انجام عملیات سمپاشی در راستای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو را از بهترین اقدامات در این زمینه بر شمرد و بر آن تأکید نمود.
کارشناس مسئول مدیریت بحران شهرستان برخوار نیز ضمن تشکر از اقدامات انجام شده شبکه دامپزشکی شهرستان طی سالیان اخیر برای مقابله با بیماریهای چون تب کریمه کنگو که میزان مرگ و میر بالایی هم در صورت ابتلا ایجاد می کند، گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان همچون گذشته و با پر رنگ شدن همکاری های بین بخشی می تواند اقدامات پیشگیرانه و مناسبی از جمله سم پاشی در مناطق شهرستان، آموزش دامداران انجام دهد تا خسارات ناشی از این بیماری در شهرستان به حداقل ممکن برسد.

مهندس اصغر صادقی که برگزاری این نشست را به منظور مقابله هدفمند با بیماری های مشترک بین انسان و دام عنوان کرد و افزود: تعامل سازنده دستگاههای مرتبط با دامپزشکی در این بخش و در پیشگیری و کنترل این گونه بیماری ها بسیار حائز اهمیت است.
طاووسی معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز در این نشست به تشریح وضعیت بیماریهای مشترک همچون تب کریمه کنگو، سل، بروسلوز، هاری و آنفلوانزا در سالهای گذشته و روند بروز و پراکندگی آنها در شهرستان پرداخت.
در ادامه این نشست از سوی حاضرین راهکارهای مبارزه با برخی بیماری های مشترک مطرح گردید و مصوبات مربوطه تنظیم شد.
لازم به ذکر است در این کمیته کارشناس مسئول مدیریت بحران فرمانداری، رییس، معاون و کارشناس مسئول بیماری های دامی دامپزشکی، معاون بهداشتی و کارشناس مسئول بیماری های مشترک شبکه بهداشت و درمان، نماینده جهاد کشاورزی، مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دامداران ، نماینده اتحادیه تعاونی منطقه ای، و تعدادی از مسئولان صنعت دام شهرستان برخوار حضور داشتند.

/انتهای پیام/جعفری