صدای برخوار-اعضای مجمع مشورتی به همراه شورای شهر دولت آباد در دفتر آیت اله ناصری با اشاره به آسیب های جبران ناپذیر طرح مصوب قطار سریع السیر بر توقف اجرای این پروژه و انجام مطالعات دقیق و کارشناسی تاکید کردند.


صدای برخوار-اعضای مجمع مشورتی به همراه شورای شهر دولت آباد در دفتر آیت اله ناصری با اشاره به آسیب های جبران ناپذیر طرح مصوب قطار سریع السیر بر توقف اجرای این پروژه و انجام مطالعات دقیق و کارشناسی تاکید کردند.
به گزارش صدای برخوار، اعضای مجمع مشورتی و شورای شهر دولت آباد در دیدار با شیخ احمد ناصری در دفتر معظم له خواستار پیگیری برای توقف و انجام مطالعات کارشناسی و سنجیده برای مسیر قطار سریع السیر در محدوده برخوار شدند .
در این دیدار اعضای مجمع مشورتی با اشاره به دغدغه های مردم و مشکلات اجتماعی ناظر بر پروژه های عمرانی شهرستان اصفهان و برخوار اظهار داشتند: مسیر پیشنهادی قطار سریع السیر تهران – قم و اصفهان ، ایستگاه توقف ، محل دپو آن ، نقاط الحاق اتصال آن به شبکه شهری و شریان های داخلی شهر اصفهان و مترو اصفهان و همچنین مسیر اتصال و نقطه الحاق قطار سریع السیر به ایستگاه راه آهن واقع در جنوب اصفهان باعث ایجاد مشکلات و معظلات در خطوط ارتباطی می شود.
اعضای مجمع در ادامه بیان کردند:امکانات زیر بنایی و رفاهی شهر اصفهان نظیر ورزشگاه بزرگ المپیک، پارکینگ و تعمیرگاه های اساسی سازمان اتوبوسرانی اصفهان ،پارک هزار جریب فدک در شمال شهر اصفهان قرار دارد.
در طرح مصوب آینده نگری نشده است و اجرای این طرح مانع توسعه کلانشهر اصفهان در محدوده شمال شهر می شود. همچنین مشکلات ترافیکی در دو سوی خط قطار به دلیل بهم ریختگی شبکه دسترسی به وجود می آید.
حاظران در جلسه ادامه دادند: قطار سریع السیر تهران قم اصفهان در محدوده شهرستان برخوار از بافت مسکونی شهر دولت آباد و دستگرد عبور کرده و با ایجاد دیوار بتنی در اطراف این شهرستان را به دوبخش تقسیم می کند و بافت جعفرافیای و اجتماعی این شهرستان را دگرگون می کند و باعث ایجاد آسیب های اجتماعی در این منطقه می شود.آلودگی صوتی، تشدید آلودگی هوا، ایجاد شرایط ناپایدار در خاک منطقه ، ایجاد لرزه در زمان حرکت و توقف از جمله مشکلات زیست محیطی حاصل از اجرای طرح مصوب برای شهرستان برخوار می باشد.
اعضای مجمع تصریح کردند:قطار سریع السیر از کنار شهرهای سین ، دستگرد،شرق خورزوق و غرب و جنوب دولت آباد عبور کرده و اراضی کشاورزی شمال دشت برخوار که به لحاظ حاصلخیزی خاک مناسب کشت بهار و تامین کننده محصولات و تولیدات کشاورزی وصیفی اصفهان بوده که به منظور حفظ و افزایش این ظرفیت عظیم تولیدی و اشتغال زایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با بهره گیری از اعتبارات ملی و استانی شبکه کانال های آبرسانی به اقصی نقاط مزارع کشاورزی در حوزه آبریزی زاینده رود احداث و به بهره برداری رسید و زمینه اشتغال زایی را برای صیفی کاران فراهم کرد.
در این جلسه آزادسازی ادامه پروژه جانبازان نیز به عنوان یکی از خواسته های مردم شهرستان به ویژه شهر های دولت آباد و دستگرد مطرح شد که شهرداری دولت آباد هزینه زیادی را از محل بودجه عمرانی و رفاهی به این پروژه اختصاص داده و این پروژه در حریم دولت آباد ۷۰ درصد پیشرفت داشته در حالی که در حریم اصفهان همچنان اقدامی انجام نشده ودر لایحه بودجه سال آینده نیز اعتباراتی برای اجرای این پروژه اختصاص داده نشده است.
در پایان جلسه حاظرین در جلسه از بیت معزز به عنوان یکی از کانون های معنوی تاثیر گذار بر تصمیمات مسئولان محترم استان و شهر اصفهان درخواست کردند که توصیه ها و مساعدت های مقتضی آن بیت معزز در جهت پیش بینی و لحاظ نمودن بودجه و اعتبار برای اجرای پروژه جانبازان و فرزانگان در لایحه بودجه شورا و شهرداری اصفهان برای سال آینده مد نظر قرار بگیرد.
همچنین برای تعیین و تصویب نهایی مسیر قطار سریع السیر فرصت و موقعیت خوبی ایجاد شده که با تکمیل و انعکاس جمع بندی ها و همراه ساختن مسئولان محترم دستگاه های استانی عضو کارگروه امور زیربنایی و توسعه اصفهان مسیر انتقال قطار سریع السیر به مسیر پیشنهادی اخیر تغییر و انجام شود.
در پایان نیز شیخ احمدی ناصری برای برگزاری جلسه آیت اله با مسئولان این امر ، پیگیری برای مکاتبه و نامه نگاری قول مساعدت داد.

انتهای پیام/طغیانی