صدای برخوار-پروژه بلوار جانبازان یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم شهر دولت آباد بوده ، اما همواره به دلایلی این خواسته مردم به تعویق افتاده است.

به گزارش صدای برخوار،پروژه بلوار جانبازان یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم شهر دولت آباد بوده ، اما همواره به دلایل نامعلوم و گاها موانع موجود در حریم اصفهان اجرای آن به تعویق افتاده است ؛اگرچه خبرهایی از اجرایی شدن آن در فضای مجازی منتشرشد  و اجرای بخشی از آن در حریم دولت آباد شروع شده اما همچنان اثری از اجرای این پروژه در حریم شهر اصفهان دیده نمیشود  و ظاهرابرخی از مسئولین در اجرای تعهدات خود به مردم تعلل می کنند.

واقع شدن منطقه صنعتی در مسیر تنها راه ارتباطی دولت آباد به اصفهان “بلوار امام خمینی(ره) ” باعث تردد وسایل نقلیه سنگین و سبک دراین جاده شده که این مسئله علاوه بر ایجاد مسیری آلوده و بارترافیکی باعث افزایش آمار مرگ و میر در این منطقه شده است و رفع این مشکلات جزء اصلی ترین مطالبات مردم بوده و هست.

از این رو می طلبد ، شورای شهر و شهردار دولت آباد ،نماینده و فرماندار نگاه ویژه ای به این پروژه داشته و با پیگیری بیش از پیش  اجازه ندهند ؛ امید بوجود آمده در مردم ولایتمدار دولت آباد ازبین برود و زمینه جهت  تخریب اذهان عمومی توسط افراد خاص فراهم شود.

پروژه هفت کیلومتری بلوار جانبازان سال ۱۳۸۲ توسط شهرداری دولت آباد  و با حمایت نماینده وقت  به عنوان مسیر ارتباطی مکمل در راستای توسعه شهر و دسترسی بهتر به اصفهان کلید خورد ؛ اما متاسفانه با تغییر مدیریتها مدتی اجرای این پروژه مسکوت ماند و این عدم پیگیری و سهل انگاری هزینه جانی و مالی و دلسردی خاصی را بر مردم شهر شهید پرور دولت آباد تحمیل کرد.

از آنجایی که ۴ کیلومتر از مسیر این پروژه در حریم شهردولت آباد و یحدود ۳ کیلومتر باقی مانده آن در حریم شهرستان اصفهان است ؛اجرای این پروژه کمی مشکل  اما ناممکن نبوده است گره این پروژه با پیگیری مضاعف کلیه مسئولین شهر و شهرستان باز میشود اما  متاسفانه به دلیل عدم حمایت کافی و پیگیری مجدانه و محدودیتهای موجود در  حریم شهر اصفهان بخاطر پروژه هایی همچون رینگ چهارم و قطار سریع السیر عملیات اجرایی  ادامه  این پروژه در محدوده شهر اصفهان علاوه بر قولها و تعهدات متعدد همچنان متوقف مانده است.

این درحالیست که در سال ۱۳۹۷ با پیگیری شورای شهر ، شهردار وقت ، نماینده   و فرماندارشهرستان تمامی مصوبات لازم اخذ وبه صورت رسمی ابلاغ شده است. و با توجه به گزارشات شورای شهر این پروژه به عنوان اولویت اول شهردر نظر گرفته شده ودر سال جاری مبلغی بالغ بر هشت میلیارد ردیف اعتباری عمرانی (به غیر از آزاد سازی ) جهت این پروژه در نظر گرفته شده است.

نکته حائز اهمیت در اجرای بلوار جانیازان تامین منافع دوشهرستان می باشد ؛ چرا که علاوه بر ایجاد مسیر امن بجای مسیر فعلی برای مردم شهر دولت آباد، سبب رفع  برخی از مشکلات سنگین ترافیکی ناشی از باغ فدک ، ورزشگاه نقش جهان ، جمعه بازار و در آینده نزدیک قطار سریع السیر میشود.

لذا آنچه به نظر میرسد،نباید زمان ، که یکی از شاخص های پیشرفت پروژه های عمرانی است به بهانه های مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا نادیده گرفته شود ؛اتلاف زمان در اجرای پروژه جانبازان دولت آباد  ضمن اتلاف سرمایه ملی ، هزینه مالی و خسارات جانی و  دلسردی مردم ولایت مدار  شهر دولت آباد شده است.

بنابراین انتظار میرود؛ مسئولین شهرستان,امام جمعه ، نماینده و  فرماندار  و شورای شهر دولت آباد بیش از پیش و مجددانه  پیگیر تعهدات و توافقات انجام شده در راستای دسترسی مردم به خواسته به حق خود بوده و تلاش لازم را جهت اجرایی شدن عملی این پروژه در بخش باقی مانده در حریم شهر اصفهان انجام و مردم را از روند پیشرفت آن  آگاه سازند.

امید است در سال جاری شاهد افتتاح این مسیر بدست شورای شهر و مسئولین این شهرستان باشیم.

انتهای پیام /طغیانی