علائم و نشانه ها پیشرفت بیماری را به ۳ مرحله می توان تقسیم کرد: مرحله اول: مرحله ای است که در آن اختلال حافظه رفته رفته نمایان می‌شود. بیمار در این مرحله از عهده کارهای روزمره شخصی برمی‌آید. ولی اداره امور اجتماعی نظیر خرید و کارهای بانکی برای او دشوار است. مرحله دوم: در این […]

علائم و نشانه ها

پیشرفت بیماری را به ۳ مرحله می توان تقسیم کرد:

مرحله اول: مرحله ای است که در آن اختلال حافظه رفته رفته نمایان می‌شود. بیمار در این مرحله از عهده کارهای روزمره شخصی برمی‌آید. ولی اداره امور اجتماعی نظیر خرید و کارهای بانکی برای او دشوار است.

مرحله دوم: در این مرحله اختلال حافظه پیشرفت می‌کند و علائم روانی – رفتاری نظیر ترس، اضطراب، افسردگی، بی‌خوابی و بی‌قراری دیده می‌شود. بیمار قدرت تشخیص زمان و مکان را از دست می‌دهد و گویش او دچار اختلال می‌گردد. در این مقطع از بیماری، فرد قادر به مراقبتهای شخصی است.

مرحله سوم: در این مقطع اختلال حافظه تا به آنجا پیشرفت می‌کند که بیمار حتی نامش را فراموش می‌کند، قدرت تکلم او تقریباً از بین رفته و عضلاتش سفت می‌شود، بلع غذا برای او مشکل شده و دیگر قادر نیست از بستر خارج شود . به تدریج دچار زخم‌های بستر می شود و کنترل اعمال دفعی را نیز دست می دهد.
منبع : الو دکتر