به گزارش صدای برخوار  ؛ همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ، بیش از ۳۰۰ برنامه در استان اصفهان در حال برگزاری است مدیرکل اداره کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت:‌ همزمان با هفته کتاب بیش از ۳۰۰ برنامه در استان اصفهان در حال برگزاری است. امیر هلاکویی در آیین تجلیل از کتابداران شهرستان برخوار […]

به گزارش صدای برخوار  ؛ همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ، بیش از ۳۰۰ برنامه در استان اصفهان در حال برگزاری است
مدیرکل اداره کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت:‌ همزمان با هفته کتاب بیش از ۳۰۰ برنامه در استان اصفهان در حال برگزاری است.
امیر هلاکویی در آیین تجلیل از کتابداران شهرستان برخوار افزود: همایش استانی کتاب و کتابخوان با محوریت شهید حججی، جشن انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب کشور، نشست کتابخوان،‌ نقد و بررسی کتاب، قصه گویی و برگزاری مسابقه در تمامی کتابخانه های عمومی ، نشست کتابخوان ویژه معلولان ، نشست کتابخوان آتش نشان، بازدید از علما، خانواده شهدا و مسئولان از مهمترین برنامه های هفته کتاب در استان اصفهان است که نیمی از آن تاکنون برگزار شده است.
وی گفت: استان اصفهان با ۱۸۲ کتابخانه عمومی نهادی ، ۱۱۰ کتابخانه ‌مشارکتی و ۴ کتابخانه مستقل و ۱۳۷ ایستگاه مطالعه بیشترین کتابخانه در کشور را دارد که در یک سال گذشته بیش از ۱۰ هزار برنامه فرهنگی در سطح استان اصفهان برگزار کرده است.
مدیرکل اداره کتابخانه های عمومی استان اصفهان افزود:‌ بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار کتاب در کتابخانه های عمومی استان اصفهان وجود دارد که در اختیار بیش از ۲۰۰ هزار عضو فعال قرار می گیرد.
وی گفت: ‌نهاد کتابخانه ها در سه حوزه ایجاد انگیزه و ترویج اهمیت مطالعه، ایجاد دسترسی به کتاب با راه اندازی کتابخانه و زیر ساخت های آن و ایجاد مهارت مطالعه برای تند خوانی، نقد و بلند خوانی فعالیت می کند.
هلاکویی افزود: ۴۰ کتابخانه عمومی با پیشرفت بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد در استان اصفهان در حال ساخت است که با تامین اعتبار تا سال آینده تکمیل می شود.

وی گفت: مجوز راه اندازی ۵۰ کتابخانه تخصصی کودک برای استان اصفهان با نیرو و تجهیزات گرفته شده است که در حال راه اندازی است.
شهرستان برخوار برخوار ۱۱ کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی با بیش از ۱۱۵ هزار جلد کتاب، ‌۷هزار و ۴۰۰ عضو و ۲۱ نیرو دارد که در این آیین از کتابداران برخوار تجلیل شد

/انتهای پیام/