بسیج جامعه زنان به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب بیانیه ای را منتشر کرد

به گزارش صدای برخوار ؛  بسیج جامعه زنان به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب بیانیه ای را منتشر کرد

متن بیانیه

بسمه تعالی
عفاف و حجاب مایه شخصیت و آزادی زن است ،آن هم در زمانه ای که شرق و غرب عالم سلطه استکباری خود را بر جوامع بشری هر روز تقویت کرده و اسلام و ارزش‌های آن را بی رنگ نشان می‌دهد.
حجاب و عفاف نه تنها از مهمترین مسائل جامعه اسلامی است بلکه قوام بخش و تامین کننده‌ امنیتِ نهاد خانواده به عنوان مهمترین و مقدس ترین نهاد است. مساله حجاب و عفاف یک امر حیاتی برای هر جامعه بالنده ای است.
حجاب به منزله پرچم است که نشانه حیات اجتماعی اسلام است و مسئولیت و افتخار برافراشته نگهداشتن این پرچم، همچنان بردوش بانوان مؤمن و مسلمان است. حجاب بالهای فرشته های زمین است ، زن پوشیده از بین خود و خدای خود ، خداوند را برگزیده است و از بین احکام دین و خواسته های نفس به احکام دین رو کرده است.

هشتاد سال از روزی که رضاخان دیکتاتور پلید و نوکر اجانب، مسجد گوهرشاد این خانه خدا را به توپ بست و معترضان به بی حجابی را به خاک و خون کشید ، می گذرد و امروز بیش از هر روز شاهد به بار نشستن خون آن مظلومان و جهانی شدن آرمان آن انسان های والا هستیم. سالگرد ۲۱ تیر ماه از یک سو یاد‌آور خاطره تلخ تهاجم طاغوت علیه حجاب و عفاف است و از سوی دیگر یادآور ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل توطئه‌ها است.
مستکبران دریافته اند که اگر در جامعه ای حیا از میان برود ایمان و عزت و کرامت انسانی آن جامعه پایمال می‌شود آن جامعه به جمعی حقیر و زبون و ذلیل مبدل خواهد شد و براحتی می توان بر آنها مسلط شد. امروز بر خلاف همه برنامه ریزی‌ها و تلقین های برخی از جوامع غربی برای ترویج بی عفتی گفتمان های فطرت مدار در حال بازگشت هستند و از طرفی توسعه اسلامی در جهان ،رفتار دینی حجاب را بیش از پیش جهانی نموده است.

برخورد محدود کننده کشورهای لائیک با حجاب زن مسلمان نشان می دهد که غرب چیزی فراتر از یک رفتار دینی از حجاب به مشامش می رسد و آن زیر سوال بردن ساختار و حاکمیت نظام لیبرال سرمایه داری در این کشورها است و در واقع آنان بیش از آنکه بخواهند با حجاب بستیزد از حجاب می هراسند لذا توپخانه های رسانه ای شان را برای ترویج بی حیایی و بی عفتی به میدان آورده اند و با نام حقوق بشر و آزادی، زنان و مردان را از هر سو تحت سیاست‌های نظام سرمایه‌داری به بردگی می کشند و درمقابل، انقلاب اسلامی که با شاخص مبارزه با ظلم و فساد در ایران شکل گرفت با پرچم حجاب در جهان صادر شده است.
زنان و مردان قهرمان و بیدار ایران اسلامی با بصیرت انقلابی در تمامی میدانها در برابر تهاجم گسترده تبلیغاتی دشمن مقاومت کرده و با جان خود از عفت و حیاء وحمیت خود دفاع نموند و این ادعا را نه فقط درمسجد گوهرشاد که دردفاع از تمامیت انقلاب به اثبات رساندند.
بسیج جامعه زنان استان اصفهان ضمن گرامیداشت هشتادمین سالگرد شهدای دفاع از حریم حجاب و عفاف در مسجد گوهرشاد و تقارن آن با ولادت کریمه اهل بیت علیها السلام به عنوان الگوی برجسته علم و عفاف برای زنان مسلمان، از دستگاه های اجرایی کشور می خواهد تا بر اساس بند ۳ قانون اساسی که دولت را موظف کرده است «تمامی امکانات خود را برای رشد فضائل اخلاقی و مبارزه با فساد و تباهی بکار گیرد» به وظیفه خود در راستای گسترش فرهنگ

عفاف و حجاب و غیرت و تحکیم ایمان و تقویت باورهای دینی و ارزشها ی اخلاقی خانواده ها تلاش جدی نمایند و ترویج عفاف و حیاء را یک امر فراجنسیتی تلقی و برنامه های متناسب با آن را اجرایی نماید.

والعاقبه للمتقین

/انتهای پیام/