به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت : با توجه به فعالیت گسترده این استان در زمینه تعزیه خوانی ، با تصویب بنیاد ملی تعزیه ، سوگواره ملی تعزیه خوانی در ماه صفر، به میزبانی این استان بر گزار می شود . حجت‌الاسلام حبیب […]

به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت : با توجه به فعالیت گسترده این استان در زمینه تعزیه خوانی ، با تصویب بنیاد ملی تعزیه ، سوگواره ملی تعزیه خوانی در ماه صفر، به میزبانی این استان بر گزار می شود .
حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی با اشاره به اینکه گروه های تعزیه خوان از سراسر کشور در این سوگواره شرکت می کنند افزود برای نخستین بار در دهه اول ماه صفر، این سوگواره در خمینی شهر بر گزار می شود .
وی با اشاره به اینکه تاکنون در شهرستان های برخوار، لنجان، مبارکه، فلاورجان وخمینی‌شهردوره های آموزشی تعزیه خوانی بر گزار شده است گفت : این آموزش ها به منظورشناسایی ضعف‌های تعزیه خوانی و شناخت کامل نسبت به این هنر انجام می شود .
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ، تعداد گروه های تعزیه فعال در استان اصفهان را یک هزار و ۲۰۰ گروه عنوان کرد و افزود این استان ۱۲ هزار استاد کشوری تعزیه خوانی دارد.