به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از فرمانداری برخوار،جلسه شورای اداری شهرستان برخوار با حضور نماینده مجلس، مدیران و مسئولین عضو و برخی تشکلها و نهادهای صنفی و حرفه ای شهرستان به ریاست فرماندار تشکیل شد. فرماندار شهرستان با گرامیداشت فرا رسیدن بهمن ماه و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و یاد و خاطره رئیس فقید […]

به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از فرمانداری برخوار،جلسه شورای اداری شهرستان برخوار با حضور نماینده مجلس، مدیران و مسئولین عضو و برخی تشکلها و نهادهای صنفی و حرفه ای شهرستان به ریاست فرماندار تشکیل شد.

فرماندار شهرستان با گرامیداشت فرا رسیدن بهمن ماه و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و یاد و خاطره رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سخنانی به مهمترین اخبار و تحولات بین المللی و منطقه ای از جمله تغییر هیئت حاکمه آمریکا و تأثیرات احتمالی آن و پیروزی های جریان مقاومت در سوریه و عراق و برقراری آتش بس بین دولت سوریه و برخی گروههای مسلح و تلاشهای دیپلماتیک ایران- روسیه و ترکیه برای مدیریت مسئله پرداختند.

اسفندیار تاجمیری در ادامه به موضوع تصویب برنامه ششم کل کشور در مجلس شورای اسلامی اشاره و ضمن تشکر از نمایندگان مجلس بویژه فعالیت و تلاشهای مؤثر نماینده شهرستان در این زمینه ابراز امیدواری نمودند با توجه به افزایش حجم برنامه نسبت به لایحه پیشنهادی دولت و بالا رفتن بار مالی آن در اجرای برنامه مشکلی به وجود نیاید همچنین افزایش سهم اعتبارات استانی از ۱۳ به ۳۰ درصد را به عنوان یکی از نقاط قوت برنامه و تقویت کننده جایگاه کمیته برنامه ریزی شهرستانها دانست.

تاجمیری با اشاره به سالگرد اجرایی شدن برجام واشاره به ضرورت پرهیز از نگاه افراطی و تفریطی به این مسئله گفت: ما در دولت معتقدیم در نتیجه برجام زبان امنیتی و تهدید کشورهای مقابل نسبت به کشور ما کند شده و با لغو قطعنامه های ظالمانه و تحریم های هسته ای پیروزی سیاسی قابل توجهی برای نظام و کشور حاصل شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به لغو دو تحریم در بخشهای نفتی و نیرو طی دو روز گذشته توسط اتحادیه اروپا اظهار داشت فضای پسا برجام در کسب موفقیت های اقتصادی و بهبود شاخص های کلان اقتصاد از جمله کاهش تورم رشد بالای ۵ درصد، ایجاد اشتغال، افزایش درآمدهای نفتی، کاهش هزینه های درمانی مردم، مراودات کلان تجاری و اقتصادی و… مؤثر بوده است ضمن اینکه شاهد بدعهدی ها و برخی سنگ اندازی ها در مسیر برجام توسط آمریکایی ها می باشند که نظام و دولت ایستادگی لازم در مقابل آن خواهند داشت.

وی در زمینه مسائل استانی با اشاره به وجود امنیت و آرامش مناسب و جریان داشتن فعالیت های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی استان گفت: در طرح رونق تولید طی ۸ ماه گذشته ضمن حفظ و تثبیت ۲۶۰۰۰ فرصت شغلی با حمایت های اداری، بانکی و بیمه ای مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۷۵۰ واحد بحران زده پرداخت شده که سهم شهرستان از این میزان مبلغ تقریبی ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۵۱ طرح با ۷۸۸ نفر اشتغال در بخشهای کشاورزی و صنعتی بوده است.

فرماندار در ادامه با اشاره به ظرفیت های جغرافیایی، نیروی انسانی، صنایع مجموعه های صنفی، دانشگاهی و مردم نهاد اظهار داشت: با عنوان نمونه بیش از ۱۵۰۰ نفر در حوزه صنایع دستی در قالب ۳۰ رشته فعالیت می کنند و بیش از ۷۰ درصد پارچه قلمکاری کشور در این شهرستان تولید می شود.

وی با اشاره به محدودیت ها و کاستی های شهرستان از جمله کمبود منابع آبی مطمئن، مهاجر پذیری، آلودگی هوا، ضعف جاده ها و شریانهای ارتباطی، تغییر کاربری اراضی، آسیب های اجتماعی و غیره گفت: در حوزه تشکیلات اداری شهرستان تعداد ۲۶ اداره و ارگان در اماکن استیجاری مستقر می باشند که ساماندهی لازم در این زمینه می بایست انجام شود.

وی همچنین با اشاره به اولویت های توسعه شهرستان در بخشهای زیربنایی، تأمین منابع آبی مطمئن، عوارض آلایندگی، پساب فاضلاب، تجهیز صنایع موجود و استفرار صنایع پاک، ساماندهی اتباع خارجه و سرمایه گذاری در بخش مسکن خواستار ارائه پیشنهادات و گزارش مسئولین ادارات و ارگانها برای جمع بندی و تنظیم برنامه مدیریت شهرستان شد.

پایان بخش سخنان فرماندار و رئیس شورای اداری شهرستان توصیه های مدیریتی و تبیین برنامه ها و سیاست های کاری مدیریت شهرستان بود که رئوس آن عبارتند از:

– پیگیری سیاستها و برنامه های دولت و اجرای مشی اعتدال و استفاده از همه ظرفیتها و فرصت ها بویژه بهره مندی از نفوذ معنوی ائمه محترم جمعه و ظرفیت های نماینده محترم مجلس

– تأکید بر محوریت و تمرکز امور اجرایی در مدیریت شهرستان ضمن توجه به تعامل و هم افزایی با سایر بخشها

– توجه به مصالح کلی کشور و سیاست های نظام بویژه اقتصاد مقاومتی

– توجه به جایگاه حاکمیتی فرمانداری و تقویت همکاری و هماهنگی لازم و حفظ شئونات و ملاحظات نظام اداری و توجه به انگیزش کارکنان و ایجاد پویایی لازم

– تکریم ارباب رجوع و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات و جلب رضایت مردم

-تعامل سازنده با رسانه ها و استفاده از ظرفیت بخشهای غیر دولتی و مردم نهاد و جامعه زنان و جوانان با توجه به اهمیت جلب مشارکت مردم در پیش برد امور

-توجه به قانون و قانونمندی و رعایت حقوق شهروندی مردم و پیگیری نیازها و مطالبات شهروندان

-پیگیری جذب اعتبارات سال جاری و تأمین هزینه های سازمانهای اداری و نهادها از طریق سلسله مراتب مطبوع

-توجه به امنیت و احساس آرامش جامعه و تلاش برای بستر سازی و مشارکت گسترده مردم در انتخابات های آتی ضمن مراقبت نسبت به موقعیت اجرایی و بی طرفی ادارات و ارگانها

-همت و تلاش برای ارتقاء جایگاه اداری و اجتماعی و شخصیت عمومی شهرستان در استان با توجه به سابقه و ظرفیت های موجود

فرماندار برخوار در پایان به صدور حکم شهردار جدید شهر دولت آباد اشاره و خواستار همکاری و جدیت اعضاء شورای شهر و شهردار جدید در مدیریت امور شهری شدند.

گفتنی است در آغاز جلسه با توجه به حضور ائمه محترم جمعه شهرستان در همایش استانی، توصیه های اخلاقی توسط حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مطرح سپس مدیران آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و نماینده هیئت امناء منطقه صنعتی به ارائه گزارش و درخواستهای خود پرداختند. همچنین جناب آقای حاجی نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی به تبیین مواضع و نظرات خود از جمله بخشی از مصوبات برنامه ششم توسعه و اهمیت گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب و دستاورد های نظام پرداختند.

در پایان این جلسه مسئولین و مدیران جدید شامل رئیس امور آب و فاضلاب، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بانک کشاورزی، ستاد اقامه نماز شهرستان معرفی و از خدمات مسئولین قبلی تقدیر شد.