به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر جهاد کشاورزی برخوار با بیان اینکه ‌برداشت زرشک از آبان شروع می شود و ۶ روز ادامه دارد گفت :‌ سیف الله معینی کشاورز دولت آبادی در این مزرعه به طور میانگین بیش از ۴ تن زرشک در هکتار برداشت کرد که به […]

به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر جهاد کشاورزی برخوار با بیان اینکه ‌برداشت زرشک از آبان شروع می شود و ۶ روز ادامه دارد گفت :‌ سیف الله معینی کشاورز دولت آبادی در این مزرعه به طور میانگین بیش از ۴ تن زرشک در هکتار برداشت کرد که به صورت تازه در استان اصفهان توزیع می شود و زمینه اشتغال ۵ نفر را فراهم کرده است.
عباس نقدی افزود : این کشاورز با کسب تجربه ۸ ساله در خراسان جنوبی محصول با نیاز آبی کم به شهرستان برخوار آورده و اصلاح الگوی کشت کرده است .
وی زمان کاشت زرشک را دی و بهمن اعلام و اضافه کرد ‌:‌ زرشک محصولی مقاوم به کم آبی و شوری است که در آب و هوای اصفهان به خوبی رشد می کند.
نقدی با اشاره به اینکه پارسال بیش از ۱۰ هزار نهال زرشک از مزرعه زرشک سیف الله معینی در استان اصفهان توزیع شده است افزود : امسال تولید و توزیع نهال زرشک از مزارع شهرستان برخواردر ماههای دی و بهمن انجام می شود .
شهرستان برخوار بیش از ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که نیمی از آن بدلیل خشکسالی های چند سال گذشته کشت نشده و اصلاح الگوی کشت در زمین های کشاورزی و باغ ها و انجام روش های نوین آبیاری بهترین راه مبارزه با خشکسالی و بی آبی است

دانلود