صدای برخوار،نبود بازارچه فروش و عدم تبلیغات باعث شده کمتر کسی نام برخوار را به عنوان کانون تولید صنایع دستی بشناسد.

به گزارش صدای برخوار ،بیش از دو هزار نفر در ۳۵ رشته صنایع دستی برخوار اشتغال دارند و از این طریق امرار معاش می کنند،بزرگترین کارگاه فیروزه کوبی و خاتم کاری در منطقه صنعتی دولت آباد فعالیت می کنند .بیش از ۷۰ درصد پارچه های قلمکاری استان در شهرستان برخوار و شهر خورزوق تولید می شود؛ اما بسیاری از مردم شهرستان نیز پارچه های قلمکار را جزءهنر اصفهان می دانند و برای خرید پارچه های قلمکار،صنایع فیروزه کوبی و خاتم کاری به میدان امام مراجعه می کنند‌.
کارگاه های کوچک مینا کاری ،قلمزنی،چرم دوزی در برخوار فعال هستند و تولیدات با کیفیت دارند؛اما هنرمندان صنایع دستی گلایه مند از اینکه چرا زمانی که مردم می توانند از خود شهرستان این صنایع را باقیمت مناسبتری خریداری کنند ، به میدان امام مراجعه می کنند.
ضعف تبلیغات ، نبود بازاچه دائمی ،عدم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی باعث شده که برخی از مردم شهرستان اطلاعی از اینکه این صنایع در شهرستان تولید می شود؛ نداشته باشند و یا اینکه تصور کنند، صنایعی که در میدان امام تولید می شود با کیفت تر و ارزان تر است.
شهر دولت آباد ، مرکز تولید صنایع دستی منبت کاری است و ۴۰۰ کارگاه منبت کاری در برخوار فعالیت می کنند؛ اما متاسفانه مبل تولیدی در این شهرستان به عنوان مبل رهنان به فروش می رسد ؛ درحالی که شهر رهنان تولید مبل چندانی ندارد و اکثر مبل های فروشگاه ها و نمایشگاه های رهنان در این شهرستان تولید می شود .
صنایع دستی جزء بخشی از هویت هر شهر ، شهرستان و کشور محسوب می شود و میتواند باعث توسعه شهر ها و محرویت زدایی شود ؛ ‌.صنایع دستی یک ظرفیت خوبی در اقتصادی و ایجاد اشتغال برخوارمحسوب می شوداما متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم از فرصت های شهرستان به خوبی استفاده کنیم .
انتهای پیام/طغیانی