صدای برخوار- سرپرست سازمان تامین اجتماعی برخواراز بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب سال ۹۸ خبرداد.

مجید باباشاهی در گفت و گو با صدای برخوار افزود:با توجه به نامگذاری سال ۹۸ به عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری و در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و به منظور مساعدت با کارفرمایان خوش حساب جرایم بخشیده می شود.

وی تصریح کرد:کارفرمایان کارگاه های مشمول با تایید ستاد تسهیل در صورتی که جرایم آن ها مربوط به قبل از تاریخ ۲۹/۱۲/۹۶باشد ؛چنانچه حداکثر تا سه ماه از تاریخ ۱۳/۳/۹۸ لغایت ۱۳/۶/۹۸ در خواست داده با مراجعه به تامین اجتماعی دولت آباد از معافیت جرایم بهره مند می شوند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی برخوار بااشاره به خرید حق بیمه خدمت سربازی، افزود :برای اینکه مدت سربازی در طول سنوات بیمه ای فرد لحاظ شود امکان خرید حق بیمه این دوران برای بیمه شدگان فراهم شده که بیمه شدگان می توانند با مراجعه به شعبه سازمان تامین اجتماعی از این امکان بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: ۷درصد حق بیمه را شخص و ۲۰ درصد را دولت پرداخت می کند .دو شرط برای خرید بیمه سربازی لحاظ شده ؛ یکی از شروط خرید بیمه سربازی بیمه بودن فرد در زمان ارائه درخواست و همچنین داشتن دوسال سابقه بیمه است.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی برخواراظهار داشت:با توجه به اینکه برخی برای پرداخت حق بیمه سربازی از شرایط مالی مناسبی برای پرداخت نقدی برخوردار نیستند ؛ بنابراین سازمان امکان پرداخت قسطی حق بیمه دوران سربازی را برای متقاضیان فراهم کرده است.

بابا شاهی پرداخت به موقع حق بیمه برای بیمه شدگان ضروری دانست و تاکید کرد: حق بیمه به صورت غیر حضوری و اینترنتی باید به موقع پرداخت شود و اگر از زمان پرداخت حق بیمه گذشته باشد باعث ایجاد مشکلات و جریمه برای بیمه شدگان می شود.

وی خاطرنشان کرد:چنانچه بیمه شده ای به نحوی از انحاءحق بیمه مقرر را در موعد قانونی پرداخت نکند ، ارتباط وی با سازمان قطع شده و ادامه بیمه پردازی وی موکول به تسلیم درخواست مجدد و موافقت سازمان تامین اجتماعی و انعقاد قرارداد جدید خواهد بود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی برخواربا اشاره به بیمه هنرمندان بیان کرد:در حال هنرمندان صنایع دستی برای بیمه سهمیه ندارند و بیمه متقاضیان جدید، در گرو تامین بودجه از طرف دولت است. هنرمندان  صنایع دستی که در گذشته بیمه شده اند در صورت عدم پرداخت حق بیمه  سر وقت تعیین شده  ارتباط آن ها با سازمان تامین اجتماعی قطع می شود و امکان بیمه مجدد برای آن ها فراهم نیست.

انتهای پیام/