به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا عبدانی عصر امروز در جلسه شورای اداری آموزش‌و پرورش شهرستان برخوار با تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) روز مادر و زن به پدیده خشک‌سالی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم سال ۹۴ باید فرهنگ‌سازی در مدارس […]

به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا عبدانی عصر امروز در جلسه شورای اداری آموزش‌و پرورش شهرستان برخوار با تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) روز مادر و زن به پدیده خشک‌سالی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم سال ۹۴ باید فرهنگ‌سازی در مدارس جهت صرفه‌جویی در کاهش مصرف آب باشد.

وی با بیان اینکه بحران آب در اصفهان جدی است، افزود: بر اساس آخرین گزارش‌ها از سوی مراکز هواشناسی استان اصفهان نسبت به مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش نزولات آسمانی داشته است.

فرماندار برخوار با تأکید بر جلوگیری از پیش‌روی کویر و مقابله با پدیده ریز‌گردها اظهار کرد: وجود کانون‌های بحران فرسایش بادی در شهرستان برخوار مشهود است.

وی با بیان اینکه امسال دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط دولتی، خصوصی و مردمی باید در عرصه طاق‌کاری حضوری فعال داشته باشند، خاطرنشان کرد: سهم شهرستان برخوار از ۵ هزار هکتار طاق‌کاری مناطق بیابانی استان اصفهان بیش از ۱۰ هکتار برآورد شده است.

عبدانی تصریح کرد: مدیران مدارس باید با بهره‌گیری از تجارب کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان آموزش‌های لازم را هم به والدین و هم به فرزندان در بحث صرفه‌جویی در مصرف آب بدهند تا تابستان امسال را بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه با تقدیر و تشکر از اقدامات دولت و دولت‌مردان تدبیر و امید در کاهش نرخ تورم و طرح تحول سلامت در جامعه گفت: تلاش‌های دیپلمات‌های کشورمان در مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ ستودنی است.

فرماندار برخوار با تقدیر و تشکر از نهادها و دستگاه‌های مرتبط با اسکان مسافران نوروزی ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته آمار اسکان‌یافتگان در مدارس این شهرستان از مرز ۱۵ هزار نفر گذشت.

وی با بیان اینکه در نوروز امسال ۳۵ هزار نفر از مراکز مذهبی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان برخوار بازدید به‌عمل آوردند، اظهار کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲ برابری را نشان می‌دهد.

عبدانی اضافه کرد: نسبت به سال گذشته کاهش ۵ تا ۶ درصد سرقت، نزاع و تصادفات جاده‌ای را در شهرستان برخوار شاهد بودیم.