صدای برخوار- سوء مدیریت در طراحی ،نصب و اجرای اِلمان های نوری در شهر دولت آباد محسوس است و اِلمان های نوری در شان این شهر نیست.

صدای برخوار- سوء مدیریت در طراحی ،نصب و اجرای اِلمان های نوری در شهر دولت آباد محسوس است و اِلمان های نوری در شان این شهر نیست.

به گزارش صدای برخوار،فضای شهری بیشترین ارتباط را با مردم برقرار می کند و نقش بسزایی در هویت بخشی و ایجاد آرامش برای شهروندان دارد. زیبایی و آراستگی بخشی مهمی از ویژگی های شهری است و زمانی که فردی از بیرون وارد شهر می شود ، اولین نکته ای که شهر را براساس آن ارزیابی می کند آراستگی و زیبایی شهر است.

اِلمان های نوری علاوه بر زیبایی، تأثیر بسیار زیادی در خوانایی و تقویت هویت مناظر شبانه ی شهری دارند. این اِلمان ها که با اهداف مختلف ؛ شامل اِلمان هایی با ارزش های ملی ،مذهبی ،فرهنگی و کارکردهای زیبایی هنری و مبلمان شهری طراحی می شوند که هر کدام می تواند عملکرد و کارکرد متفاوتی داشته باشد.
شهرداری دولت آباد سال گذشته به منظور زیبا سازی فضای شهر ، اقدام به نصب اِلمان های نوری در سطح شهر کرده است که در راستا باید از زحمات شهرداری که به بحث زیباسازی شهری توجه کرده قدردانی کنیم.

اما متاسفانه سوء برداشت‌ها و سوء مدیریت‌ها و تا حدی نیز عدم اطلاع و آگاهی کافی سبب شده که متولیان شهرسازی و معماری ما در سطح شهر خیلی سبک و پیش پا افتاده با مسئله ی فوق برخورد کنند و به قولی با قرار دادن اِلمان های نوری ساده (ماه و ستاره )سر و ته قضیه را به گونه‌ای به هم بیاورند!

در نورپردازی علم و هنرحائز اهمیت است و شهرداری در زمان آغاز فعالیت بایستی به این نکته توجه ویژه ای داشته و از متخصصانی که درک صحیح از نحوه عملکرد منابع نوری به عنوان ابزار فنی و هنری دارند استفاده می کرد.

نورپردازی علاوه بر زیبا سازی سطح شهر نقش مهمی در تامین امنیت اجتماعی شهروندان دارد .با توجه به هزینه هایی که شهرداری در این زمینه انجام داده ، برخی از این اِلمان های نوری در مناطقی که بیشتر نیازمند روشنایی هستند خاموش اند و گاهی خاموش و روشن می شوند و متاسفانه شهرداری دولت آباد برای طراحی ،اجرا و نصب اِلمان های نوری مطالعه دقیق و فنی انجام نداده است.

شواهد گویا است که شهرداری دولت اباد هنوز پروژه نورپردازی را از پیمانکار تحویل نگرفته است ؛ با توجه به اهمیت نورپردازی در ابعاد زیبایی سازی و ایجاد امنیت اجتماعی از شهرداری تقضا داریم قبل از تحویل کار از پیمان کار بررسی لازم را در این زمینه انجام دهد.
آیا شهرداری در اجرای این طرح از متخصصانی که درک صحیح از نحوه عملکرد منابع نوری به عنوان ابزار فنی و هنری دارند ، استفاده کرده است؟؟
اگر از متخصصان این امر استفاده شده علت روشن و خاموش شدن چراغ ها چیست؟
چرا از نظر اکثریت مردم از زیبایی بصری برخوردار نیست ؟

انتهای پیام /طغیانی