به گزارش شمال اصفهان ؛به نقل از ایرنا،امام جمعه مرکز شهرستان برخوار با گرامیداشت ۵ مرداد، روز نماز جمعه گفت : نماز جمعه نمایش اقتدار جامعه اسلامی است .حجت الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز در نماز جمعه برخوار افزود: : نمازجمعه در واقع میثاق با ولایت است. وقتی از امام صادق(ع) سوال می شود که علت […]

به گزارش شمال اصفهان ؛به نقل از ایرنا،امام جمعه مرکز شهرستان برخوار با گرامیداشت ۵ مرداد، روز نماز جمعه گفت : نماز جمعه نمایش اقتدار جامعه اسلامی است .
حجت الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز در نماز جمعه برخوار افزود: : نمازجمعه در واقع میثاق با ولایت است. وقتی از امام صادق(ع) سوال می شود که علت نامگذاری روز جمعه چیست؟ امام(ع) در پاسخ می فرمایند: «لِأَنَّ اللهَ جَمَعَ الْخَلْقَ لِوَلایَهِ مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ)ص(؛ علت نامگذاری این روز به نام جمعه این است که خداوند متعال همه موجودات و مخلوقات را در این روز جمع کرد به خاطر دو هدف: یکی تحقق ولایت پیامبر اعظم)ص( و دیگری ولایت اهل بیت)ع)».
وی اضافه کرد : نمازجمعه، مهم‏ترین خاکریز نفوذناپذیر جبهه انقلاب اسلامی‏، و به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نمازجمعه، قرارگاه ایمان، تقوی، بصیرت و اخلاق‏ است.
حجه الاسلام والمسلمین سرافراز در تحلیل کودتای نافرجام ترکیه خاطر نشان کرد: این کودتا هم در ادامه سیاستها و راهبرد شوم جبهه استکبار با هدف تضعیف، تجزیه و به تحلیل بردن قدرت سیاسی، امنیتی و نظامی کشورهای اسلامی و در نتیجه به حاشیه امن بردن رژیم غاصب صهیونیستی و در نهایت پیشبرد اهداف سلطه‏گرانه و غارتگرانه کشورهای غربی و اروپایی به‏ویژه آمریکای جهانخوار اتفاق افتاد که سود و بهره آن‏ را جبهه استکبار به ‏ویژه رژیم صهیونیستی می‏برد. در واقع ترکیه ی تضعیف‏شده و ذلیل،‏ آرزوی آمریکا و اسرائیل و آل سعود است. و البته این همان خطر مرموزی است که جریان سازش با میدان‏داری عربستان سعودی و حامیان درجه یک تروریسم داعشی و تکفیری در منطقه دنبال می‏نمایند.
امام جمعه مرکز شهرستان برخوار تأکید کرد: در شرایط فعلیِ منطقه و جهان، نیاز جدیِ همه کشورهای اسلامی به ثبات و امنیت و یک‏پارچگی است که البته با عنایت به رأی مردم و دمکراسی، بدون دخالت بیگانگان و با اراده پولادین، بصورتی جمعی و با اتحاد واقعی علیه فتنه اختلاف و تروریسم میسّر می‏باشد. امیدواریم به‏زودی شاهد منطقه‏ای عاری از دخالتهای کشورهای استکباری و عاری از هرگونه ناامنی و اقدامات تروریستی باشیم به برکت اتحاد و انسجام امت اسلام.
این خبر را با دوستان در تلگرام به اشتراک بگذارید