به گزارش شمال اصفهان؛امام جمعه محترم حبیب اباد در خطبه های روز گذشته خود گفت: رقابت ایام انتخابات نباید بنای رفاقت ها را خراب کند. بعد از هیجان انتخاباتی باید آرامش حکمفرما شود. همه بدانند چه آنها که به مجلس راه یابند چه نیابند و چه حامیان آنها همه این امور، اعتباری و زود گذر […]

به گزارش شمال اصفهان؛امام جمعه محترم حبیب اباد در خطبه های روز گذشته خود گفت: رقابت ایام
انتخابات نباید بنای رفاقت ها را خراب کند. بعد از هیجان انتخاباتی باید
آرامش حکمفرما شود. همه بدانند چه آنها که به مجلس راه یابند چه نیابند و
چه حامیان آنها همه این امور، اعتباری و زود گذر است همه در محضر حق هستیم و
آن چه در صحیفۀ اعمال ما ماندنی است، اعمال و رفتار ماست.
 

امام جمعه حبیب آباد/رقابت ایام انتخابات نباید بنای رفاقت ها را خراب کند.

 

 
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مومنی در خطبه اول نماز جمعه روز هفتم اسفند ماه پس از سفارش همگان به تقوای الهی گفتند : امروز از آن روزهایی است که نقش تقوا در تأمین سعادت و خوشبختی تمام افراد جامعۀ ما بسیار جلوه گر و پر رنگ است . روزی که مدتهاست همه در انتظار آن بودند فرارسید و هم اکنون رأی گیری انتخابات مجلسَین خبرگان و شورای اسلامی در شعب اخذ رأی در جریان است. کسانی که تا کنون موفق به رأی دادن نشده اند سعی کنند در اولین ساعات بعد از ظهر در این خصوص اقدام کنند و به تأخیر نیندازند و پس از تحقیق و بررسی در مورد نامزد شایسته و اصلح هر چه زودتر به جمع بندی برسند و با یک تشخیص صحیح و آگاهانه وظیفۀ شرعی خود را اداء کنند و سهم خود را در عزت و سربلندی کشور خود ایفاء نمایند.
خطیب جمعه حبیب آباد در ادامه نکات قابل توجهی را برای ایام پس از انتخابات متذکر شدند و گفتند : بخشی از این تذکرات مربوط به نامزدها و بخش دیگر مربوط به حامیان آنهاست.
۱- پیش بینی نمایندۀ منتخب ، تا قبل از اعلام نتایج آراء کار صحیحی نیست. برخی نخواهند از ترفندی که بعضی فتنه گران در انتخابات سال ۸۸ عملی کردند استفاده کنند و یک کاندیدا را پیروز انتخابات اعلام کنند تا شبهۀ تقلب در انتخابات را القاء نمایند. با کنترل و مراقبتی که هیئات اجرایی و نظارتی دارند این گونه شبهات قابل توجه نبوده و تقلب در سطح گسترده قابل قبول نیست.
۲- کسانی که رأی لازم را نیاورده اند اصل انتخابات را زیر سوال نبرند. اگر هدف خدمت است، خدمت، تنها در مجلس نیست. جای خدمت و کار برای کشور فراوان است در بخش دیگر انجام وظیفه کنند.
۳- اگر شکایتی هست از راه قانونی پیگیری شود. توصیۀ رهبری بر تمکین از قانون و نهادهای قانونی اختصاص به قبل از انتخابات و مرحلۀ تأیید صلاحیتها ندارد بلکه برای بعد از آن نیز هست قانون را بپذیرند. از تجمعات اعتراض آمیز بپرهیزند و آرامش جامعه را به هم نزنند.
۴ – هر نماینده یا نمایندگانی که نامشان از صندوقهای رأی بیرون بیاید و مورد تأیید شورای نگهبان قرار بگیرد، هرکه باشد نمایندۀ منتخب همۀ مردم است. از سوی همه پذیرفته و مورد حمایت قرار بگیرد چرا که برای موفقیت خود به همدلی و کمک و یاری دیگر نامزدها و هواداران آنها نیاز دارد و هم نمایندۀ منتخب ، خود را نمایندۀ همه بداند و در خدمت همه باشد.
۵ – پس از مشخص شدن نمایندۀ منتخب هم خود او و هم حامیان و هوادارانش از تجمعات و راه انداختن کاروانهای شادی خودداری کنند. اگر انتخابات را میدان مسابقه برای خدمت بدانید بُرد و باختی مطرح نیست حتی لفظ نمایندۀ پیروز را هم به کار نبریم. چون مسئولیت سنگینی به عهدۀ او آمده جای شادی و شماتت به دیگر نامزدها نیست در حقیقت پیروز واقعی یک انتخابات سالم و اسلامی ملت بزرگ ایران اسلامی است. هر که با انگیزۀ الهی و با قصد خدمت و انجام تکلیف و به جهت عزت و اعتلای کشور در انتخابات شرکت کرد مأجور است و پیروز، چون او هم در خلق حماسۀ شکوهمند ملی نقش ایفا کرده است.
امام جمعه حبیب آباد همچنین ضمن تأکید بر رعایت حرمت ایام فاطمیه (س) از رفتار تبلیغاتی معقولانه و با متانت هواداران نامزدها در بخش حبیب آباد که به اذعان مسئولین ، شور انتخاباتی با شعور همراه بود تشکر کردند.
وی در پایان خطبۀ اول در بیان آخرین تذکر بیان کردند :
۶ – پرهیز از کدورت و تفرقه و جدایی. رقابت ایام انتخابات نباید بنای رفاقت ها را خراب کند. بعد از هیجان انتخاباتی باید آرامش حکمفرما شود. همه بدانند چه آنها که به مجلس راه یابند چه نیابند و چه حامیان آنها همه این امور، اعتباری و زود گذر است همه در محضر حق هستیم و آن چه در صحیفۀ اعمال ما ماندنی است، اعمال و رفتار ماست. آن چه موجب سعادت ماست صفای معنویت و خلوص بندگی و مهربانیها و احسانهاست. رقابتهای انتخاباتی نباید موجب تفرقه و دو دستگی و جدایی و دور شدن دلها از همدیگر باشد.