به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، معاون وزیر صنعت معدن تجارت و رییس هیئت عامل ایمیدرو امروز در روستای موته شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به اینکه هدف رسیدن به تولید ۲۰ تن طلا است گفت : با توجه به تصویب مرحله دوم معدن زرشوران (بزرگترین معدن طلای […]

به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، معاون وزیر صنعت معدن تجارت و رییس هیئت عامل ایمیدرو امروز در روستای موته شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به اینکه هدف رسیدن به تولید ۲۰ تن طلا است گفت : با توجه به تصویب مرحله دوم معدن زرشوران (بزرگترین معدن طلای ایران واقع در ۳۵ کیلومتری تکاب) در شورای اقتصاد،عملیات اجرایی این معدن تا پایان امسال آغاز می شود.
مهدی کرباسیان افزود اکتشافات جدید در استانهای سیستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی نشان می دهد که طلا در این مناطق نیز در دسترس است و هدف ما افزایش رتبه کشور در زمینه تولید طلا در دنیاست.
وی با اشاره به تلاش های انجام شده در حوزه اکتشاف گفت: با کشف ۲ میلیون تن ذخیره جدید در منطقه موته ، تولید مواد اولیه این کارخانه تا حدود ۱۵ الی ۲۰ سال دیگر تامین شده است .
کرباسیان با اشاره به آغاز عملیات اکتشاف معادن به وسعت ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: در استان اصفهان هم همزمان با سراسر کشور عملیات کشف معادن آغاز شده است .
او افزود در جهت حمایت از بخش خصوصی ، و عدم رکود معادن کوچک و متوسط ، محصولات خاک طلا تولید شده توسط دولت خریداری می شود.