رئیس اوقاف و امور خیریه برخوار از افرایش ۸۰ درصدی درآمد اوقاف و پیگیری برای افزایش وسعت قبرستان امامزاده محمود دولت آباد خبر داد.

به گزارش صدای برخوار ؛  ،حجت الاسلام محسن ضیایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت دهه وقف برگزار شد ، افزود :درآمدهای اوقاف نسبت به سال گذشته ۸۰ رشد داشته است که این از تصور همکاران ما خارج بود. این افزایش درآمد از نذورات مردم، حق الدفن و موقوفات بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود مکان برای دفن اموات در امامزاده محمود دولت آباد ، اداره اوقاف پیگیر خرید زمین های اطراف آن برای وسعت امامزاده می باشد .

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه برخوار ادامه داد: تعداد ۲۱۰ موقوفه شامل؛ تکایا، حسینیه ها، امامزاده ها در برخوار وجود دارد ،همچنین تعداد ۱۵۰ رقبه در شهرستان داریم.

حجت الاسلام ضیایی بیان کرد: یکی از وظایف اصلی ما نتظیم و تجدید اجاره موقوفات است که در چند سال اخیر به صورت متوالی شهرستان برخوار در این مسئله با تجدید اجاره ۵۰ موقوفه در سال، رتبه اول استان اصفهان را دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار خاطرنشان کرد: حدود ۱۵۰ مستأجر را در شهرستان اجاره بها خود را به اداره اوقاف پرداخت می کنند که طی سال جاری ۱۵ اجاره جدید تنظیم شده است.

وی اظهار کرد: در سال جاری چهار موقوفه جدید به ارزش حدود شش میلیارد تومان در شهرستان برخوار جهت انجام امور خیر ثبت شده است.

حجت الاسلام ضیایی با بیان اینکه در سال جاری تا کنون ۱۹ شکایت بر علیه افراد حقیقی و حقوقی تنظیم شده است، گفت: این شکایات بر علیه متخلفان حقیقی و حقوقی است که املاک موقوفه را تصرف کرده اند و درحال حاضر دو حکم قضایی برای تخلیه دو ساختمان جمعا به مساحت ۱۸۰ هزار مترمربع و به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان صادر شده است.

وی با اشاره به فعالیت های عمرانی اداره اوقاف ادامه داد: ساخت و تعریض ضریح مطهر آستان مقدس ابراهیم (ع) با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان انجام شده است که تا پایان سال از ضریح جدید و تعریض شده بهره برداری خواهد همچنین ترمیم گنبد امامزاده نرمی نیز ان‎ شاء الله تا پیان سال جاری به اتمام می رسد.

/انتهای پیام/