رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوار با اشاره به اینکه تنها شهر شاپورآباد فاقد کتابخانه می باشد، افزود:کتابخانه شهر شاپور آباد با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی همچنان به بهره برداری نرسیده است.

به گزارش صدای برخوار، داوود صابری در جلسه شورای اداری شهرستان برخوار که باحضور استاندار در سالن اجتماعات فرمانداری برخوار برگزار شد ،افزود:برای جلوگیری از فرسایشی شدن پروژه عمرانی کتابخانه شهر شاپورآباد بایستی بودجه ای برای تکمیل این پروژه تخصیص یابد.
وی با بیان اینکه تعزیه بارزترین هنر در شهرستان برخوار می باشد،اذعان داشت:۲۷ گروه تعزیه خوان ثبت شده در شهرستان برخوار وجود دارد که سالانه بیش از ۶۰۰ تعزیه اجرا می کنند و قدیمی ترین نسخه تعزیه این شهرستان مربوط به ۲۳۰ سال پیش می باشد که قدمت فرهنگ و هنر این شهرستان را نشان می دهد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوار بااشاره به اینکه ۴۲ چاپخانه و ۴۵موسسه فرهنگی و هنری در برخوار فعالیت می کنند ،تصریح کرد: هیچ گونه مجموعه فرهنگی و هنری مناسب برای اجرای برنامه فرهنگی و هنر در برخوار وجود ندارد همچنین شهرستان برخوار از داشتن سینما محروم است.
وی با اشاره به تورهای برخوار گردی اذعان داشت:تورهای برخوار گردی از اواخر سال ۹۵ با همکاری بخش خصوصی و میراث فرهنگی آغاز و مورد استقبال واقع شد .
انتهای پیام/طغیانی