خبرنگاران و اصحاب رسانه می توانید با نظارت مستمر بر عملکرد شورای شهر، رفتار ما را زیر نظر بگیرید، کارها را ارزیابی کنید و اقدامات، گفتار و رفتار ما را به منصه دید مردم قرار دهید، شما باید ما را راهنمایی کنید.

سید جواد حسینی رئیس شورای اسلامی شهر دولت آباد با تاکید بر نقش تشکل های مردمی و سمن ها در مدیریت شهری افزود:سازمان‌های مردم نهاد ظرفیت گسترده‌ای در موقعیت‌های مختلف دارند که می‌توان در بسیاری از امور از ظرفیت و پتانسیل مردمی برای ایجاد تحرک در مدیریت شهری استفاده کرد.

سید رسول سجادی نسب در نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دولت آباد با اصحاب رسانه شهرستان برخوار، گفت: اصحاب رسانه با نظارت مستمر بر عملکرد شورای شهر، رفتار ما را زیر نظر بگیرید
دموکراسی یکی از بهترین روش های اداره جامعه است اما در نهایت منجر به دیکتاتوری می شود.

عضو شورای اسلامی شهر دولت آباد با بیان این که اصحاب رسانه می توانند مشکل دموکراسی را حل کنند، ادامه داد: شما خبرنگاران و اصحاب رسانه می توانید با نظارت مستمر بر عملکرد شورای شهر، رفتار ما را زیر نظر بگیرید، کارها را ارزیابی کنید و اقدامات، گفتار و رفتار ما را به منصه دید مردم قرار دهید، شما باید ما را راهنمایی کنید.

 

وی افزود چهار سال تلاش نکردن شورای شهر برای یک شهر مصیبت است، بنده انتظار دارم اصحاب رسانه بدون دغدغه در جلسات ما شرکت کنند و مصوبات ما را پیگیری و به سمع و نظر مردم برسانند.
رسول سجادی نسب ،عضو شورای شهر دولت آباد در ادامه از ایجاد یک شورای مشورتی متشکل از جوانان خبر داد و افزود:در شورای مشورتی با بهره گیری از ایده جوانان برنامه های متنوعی در شهر دولت آباد اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد:حوزه های فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به این حوزه جزو اولویت های کاری شهرداری است.
سجادی نسب خاطرنشان کرد: شما حاکم بر ما هستید؛ بنا بر این اجازه ندهید اعضای شورای شهر چهار سال با سرنوشت هزاران نفر از شهروندان بازی کنند یا آینده یک شهر را به آتش بکشند؛ چرا که مصوبات و اقدامات ما باید شفاف و شیشه ای باشد.

محمدرضا حیدریان عضو دیگر شورای شهر دولت آباد نیز با بیان این که طول پروژه قطار سریع السیر ۴۱۰ کیلو متر است، افزود: طبق قرارداد، این پروژه طی پنج سال به بهره برداری می رسد و قرار است ۲۲ قطار هشت واگنه و ۱۶ میلیون مسافر را در سال با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت بین شهرهای تهران، قم و اصفهان جابجا کند.

وی با اشاره به این که ۲۴ کیلومتر از مسیر ۴۱۰ کیلومتری پروژه قطار سریع السیر در شهرستان برخوار است، خاطرنشان کرد: ۸ هزار و ۷۰۰ متر از این پروژه در محدوده شهر دولت آباد است که در صورت اجرای طرح فعلی پروژه، ایستگاه آن قبل از ورزشگاه نقش جهان خواهد بود و ادامه مسیر آن به طرف شیراز از زمین های منطقه صنعتی دولت آباد خواهد گذشت.
حیدریان ادامه داد: بنا بر این به دلیل آسیب هایی که اجرای این طرح برای شهرهای شهرستان به ویژه شهر دولت آباد و دستگرد دارد، اعضای شورا به همراه مسئولان شهرستان و اعضای شورای شهر دستگرد به دنبال تغییر مسیر آن هستند.

این عضو شورای شهر در ادامه به پروژه جاده پیامبر اعظم (ص) و اهمیت آن اشاره و عنوان کرد: این پروژه از میدان ۱۱ آبان آغاز شده و با عبور از بین شهرهای دستگرد و دولت آباد، باعث آزادسازی اراضی ملی شده و انتهای آن از کنار روستای دنبی گذشته و به آزادراه شرق اصفهان متصل می شود.
این مسئول اجرای پروژه پیامبر اعظم (ص) را نجات بخش شهرستان برخوار از بن بست دانست و گفت: در شمال اصفهان زمین های ملی فراوانی وجود دارد که می توان از آن ها برای ایجاد منطقه صنعتی و اشتغال استفاده کرد که به این ترتیب مسافت بین اصفهان – تهران نیز کوتاه تر می شود.

وی طول این پروژه را ۲۹ کیلومتر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۷ کیلومتر آن زیرسازی شده و برای باقیمانده زمین هایی که در مسیر این پروژه قرار دارد، معوضه توسط اداره راه و شهرسازی آماده شده است.
حیدریان در خصوص طرح ساماندهی منطقه صنعتی نیز اظهار کرد: منطقه صنعتی با یک هزار و ۸۶۰ هکتار زمین، یکی از بزرگ ترین مناطق صنعتی در کشور است و در حال حاضر طرح ساماندهی منطقه صنعتی که با عنوان طرح یک هزار و ۷۰۰ هکتار مطرح است در دست بررسی است و جهاد کشاورزی در خصوص برخی از زمین های داخل این طرح ایراداتی وارد کرده که در حال رسیدگی به آن ها هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر دولت آباد در خصوص پروژه امتداد بلوار جانبازان خاطرنشان کرد: نزدیک شش کیلومتر از مسیر شش و نیم کیلومتری پروژه که در حریم شهر دولت آباد است، آزادسازی شده و دو کیلو متر آن در حریم شهر اصفهان است که در این زمینه با شهردار اصفهان جلسه ای داشته ایم و شهردار هم قول پیگیری این موضوع در اسرع وقت را به ما داده است.

 

حیدریان اجرای پروژه رینگ چهارم در منطقه صنعتی را مانع توسعه شهر دولت آباد و منطقه صنعتی دانست و افزود: تلاش ما بر این است تا این رینگ از منطقه صنعتی خارج شود و پیشنهاد داده ایم که از پشت دولت آباد و دستگرد بگذرد و به اتوبان معلم برسد.
عضو دیگر شوای اسلامی شهر دولت آباد نیز هدف شورا را اجرا و پیگیری طرح های زیربنایی دانست و گفت: ما در حال حاضر شهری را در اختیار گرفته ایم علاوه بر نداشتن طرح تفصیلی، بدهی بالایی نیز دارد؛ بنا بر این مشکلات فراوانی پیش روی ما است.

ناصر معینی از دیگر اعضای شورای شهر دولت آباد نیز با بیان این که جلسه روزهای چهارشنبه هر هفته شورا با مسئولان شهرستان ابتکاری است که باعث پیگیری بیشتر مشکلات می شود، به برخی مشکلات شهر در حوزه های مختلف مانند حوزه ورزشی و عدم امکان برگزاری مسابقات مهم در شهر دولت آباد به دلیل نداشتن خوابگاه و سرویس ایاب و ذهاب اشاره کرد.
الهام داوری عضو دیگر شورا نیز از رسانه ها خواست نوع مطالبه گری مردم را فرهنگ سازی کنند تا مردم بیشتر به وظایف و اختیارات شورا آشنا شوند.

وی عنوان کرد: با توجه به این که ۵۰ درصد جمعیت دولت آباد را بانوان تشکیل می دهند اما تنها چهار درصد از بانوان در عرصه های مدیریتی فعالیت می کنند که برای این موضوع نیز اصحاب رسانه بسیار می توانند مؤثر باشند

شهردار دولت آباد در این جلسه عنوان کرد: شهرداری دولت آباد با حدود ۲۸۰ نیرو در ۱۵ مهرماه سال جاری تحویل بنده شد که ما برای انجام هر چه بهتر امور دو معاون عمرانی و خدمات شهری را انتخاب کردیم که دارای سوابق اجرایی خوبی در سطح استان و سایر شهرداری های استان بوده اند و برای معاونت نیز مهدی کثیری که دارای سوابق خوبی است را ابقا کردیم.
حمیدرضا فدایی از راه اندازی سایت شهرداری در چند روز آینده خبر داد و گفت: پیگیر واحد فوریت های خدماتی شهرداری هستیم.
وی در ادامه از پیگیری تهیه نقشه هوایی شهر نیز خبر داد و عنوان کرد: این نقشه وضعیت جغرافیایی شهر را به طور دقیق در اختیار ما قرار می دهد.

فدایی از تشکیل کارگروه بررسی مشکلات منطقه صنعتی خبر داد و گفت: با تشکیل این کارگروه قطعا مشکلات این منطقه مهم، به صورت چدی بررسی و پیگیری خواهد شد.
شهردار دولت آباد تاکید کرد: با توجه به مجاورت شهر دولت آباد با شهر اصفهان و این که اکثر مشکلات اصفهان را دولت آباد به دوش می کشد، لازم است شهر دولت آباد به عنوان مرکز شهرستان برخوار جایگاه واقعی خود را به دست آورد که در این زمینه لازم است مردم کنار شهرداری باشند.
این مسئول در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در ارتباط با برنامه ریزی شهرداری برای اجرای برنامه های فرهنگی در شهر دولت آباد اظهار کرد: شهرداری به تنهایی پرچمدار و متولی فعالیت فرهنگی نیست بلکه باید تمامی ادارات، موسسات، نهادهای فرهنگی و مردم با شهرداری مشارکت داشته باشند.

وی افزود: شناسایی نیازها و خواسته های فرهنگی شهر و شهروندان و برنامه ریزی برای پاسخ گفتن به خواسته های فرهنگی در قالب طرح جامع فرهنگی امکان پذیر است.

شهردار دولت آباد اظهار کرد: شهرداری با نامه نگاری و مکاتبه به ادارات، موسسات و نهادهای فرهنگی برای ایجاد یک طرح جامع فرهنگی اقدام کرد؛ اما تعداد محدودی از ادارات پیشنهادهای خود را برای طرح جامع فرهنگی ارائه کردند.

/انتهای پیام/