شمال اصفهان؛استاندار اصفهان گفت: در مسائل فرهنگی باید اصل بر جذابیت باشد و در راهپیمایی مردمی حجاب و عفاف نیز باید شعارها بگونه ای باشد که افراد جذب حجاب شوند.به گزارش روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور روز یکشنبه در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی و حریم امنیت عمومی استان که در باره حجاب […]

شمال اصفهان؛استاندار اصفهان گفت: در مسائل فرهنگی باید اصل بر جذابیت باشد و در راهپیمایی مردمی حجاب و عفاف نیز باید شعارها بگونه ای باشد که افراد جذب حجاب شوند.
به گزارش روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور روز یکشنبه در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی و حریم امنیت عمومی استان که در باره حجاب و عفاف برگزار شد، افزود: در مسائل فرهنگی باید تا جایی که امکان دارد حرکت های منطقی و سنجیده و کارشناسی شده صورت بگیرد.
وی اظهار کرد: بطور معمول در باره همایش ها دو گونه برخورد جذبی و دفعی صورت می گیرد و در راهپیمایی روز دوشنبه باید شعارها بگونه ای باشد که افراد جذب حجاب شوند.
استاندار اصفهان تاکید کرد: در راهپیمایی فردا باید بگونه ای عمل شود که در پایان، افراد با دیدن این مراسم محجبه شوند و به سمت حجاب گرایش بیشتری پیدا کنند.
وی با بیان اینکه در راهپیمایی های روز قدس و ۲۲ بهمن، همه افراد بدون توجه به پوشش شرکت می کنند، گفت: اگر موضوعی جذابیت داشته باشد همه جمع خواهند شد.
زرگرپور تصریح کرد: وظیفه ما این است که فضا را بگونه ای ایجاد کنیم که اکثریت جامعه انتظار دارند و اقلیت نیز با آنها همراهی کنند و در این راستا جایگاه نهادهای فرهنگی بسیار موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی در مقوله حجاب و عفاف دو وظیفه اساسی بر عهده دارند، گفت: بر اساس بخشنامه وزیر کشور تمام دستگاه ها موظفند محیط کاری دستگاه خود را مملو از فضای حجاب و عفاف کنند بطوری که کارمندان حجاب کامل و مراجعه کنندگان حجاب عرفی داشته باشند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه تک تک دستگاه ها در این راستا کنترل و ارزیابی می شوند، گفت: دستگاه ها باید اهداف و بستر مناسب را برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در دستگاه ها و جامعه فراهم آورند.
وی اظهار کرد: دستگاه ها باید بگونه ای برنامه ریزی کنند که حجاب و عفاف در دستگاه جاری و ساری باشد.
زرگرپور با اشاره به اینکه در یکسال گذشته با ابلاغ قانون امر به معروف و نهی از منکر، این ستاد جایگاه مطلوبی بدست آورده است، گفت: جلسات این ستاد با محوریت نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و با حضور مدیران دستگاه ها برگزار می شود و در حکم ابلاغی، وظایف دستگاه های مختلف کاملا مشخص شده است.
استاندار اصفهان گفت:وضعیت حجاب و عفاف در این استان بدلیل اینکه استانی متدین، شهیدپرور، با صبغه فرهنگی پنج هزار ساله و مردمانی انقلابی است نسبت به کشور مناسب تر است ولی اگر بخواهیم وضعیت آن را با شأن اصفهان و انتظار خانواده های معظم شهدا و مردم متدین و دلسوختگان انقلاب در نظر بگیریم، مناسب نیست.
استاندار اصفهان در ادامه به گزارش اداره کل راه آهن استان در باره صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: با توجه به اوقات فراغت ایده آلی که مسافران در فضای ایستگاه های راه آهن و واگن های مسافربری دارند این مکان ها، برای ارائه محصولات فرهنگی بسیار مناسب است.
زرگرپور افزود: نهادهای فرهنگی باید با برقراری ارتباط با اداره کل راه آهن استان و ارائه بنرها، تیزرها و بسته های فرهنگی از این فرصت طلایی استفاده کنند.
وی همچنین با تقدیر از این اداره کل برای تنظیم وقت نماز مسافران و بازسازی نمازخانه ها گفت:مسئولان باید برای ترویج حجاب و تذکر لسانی به مسافران در چارچوب شرعی بکوشند.
در این جلسه مسئولان اداره کل راه آهن استان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر به ارائه گزارشی در باره اقدامات این نهادها در راستای ترویج حجاب و عفاف پرداختند.
همچنین از ادارات کل راه آهن، شرکت فرودگاه ها، بهزیستی، ثبت احوال، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، بانک سپه، بانک ملی، شرکت توزیع برق استان، حمل و نقل و پایانه ها، امور اقتصادی و دارایی، فنی و حرفه ای، راه و شهرسازی و بانک کشاورزی بعنوان ادارات کل نمونه در بخش حجاب و عفاف تقدیر شد.
۲۰ تا ۲۶ تیر بعنوان ‘هفته عفاف و حجاب’ نامگذاری شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ناحیه بسیج دانشجویی اصفهان، قرار است اجتماع مردم اصفهان در دفاع از ساحت حجاب و عفاف برگزار شود.
در همین زمینه در اطلاعیه ای از مردم اصفهان دعوت شده است که در این مراسم که روز دوشنبه(فردا) از ساعت۱۷:۳۰ از میدان انقلاب و به سمت میدان آزادی این شهر برگزار می شود، شرکت کنند.