به گزارش شمال اصفهان؛ به نقل از ایرنا، رسول زرگرپور امروز در جلسه شورای اداری و تجلیل از معلمان نمونه شهرستان تیران و کرون افزود: بودجه آموزش و پرورش با وجود محدودیت های مالی کشور در دو سال اخیر رشد دو برابری داشته است. وی بیان کرد: این رشد بودجه و حمایت دولت از معلمان […]

به گزارش شمال اصفهان؛ به نقل از ایرنا، رسول زرگرپور امروز در جلسه شورای اداری و تجلیل از معلمان نمونه شهرستان تیران و کرون افزود: بودجه آموزش و پرورش با وجود محدودیت های مالی کشور در دو سال اخیر رشد دو برابری داشته است.
وی بیان کرد: این رشد بودجه و حمایت دولت از معلمان در راستای حمایت از این قشر و در جهت کاهش کمبودهای وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: البته این رشد بودجه با حد مطلوب فاصله دارد که برای رفع نیاز باید برنامه های دیگری نیز اجرا شود.
استاندار اصفهان ادامه داد: در استان برای رفع نیازهای آموزش و پرورش و بهبود معیشت فرهنگیان برنامه ریزی و فعالیت هایی نیز صورت گرفته است تا فرهنگیان به جایگاه واقعی خود برسند.
وی با اشاره به انتخاب معلم نمونه استانی و کشوری در سطح استان اصفهان گفت: امسال برای نخستین بار روش و برنامه جدیدی برای انتخاب معلمان نمونه در استان اصفهان تدوین شد که این برنامه پس از بررسی و یکبار اجرا در صورت مطلوبیت به یک مدل کشوری تبدیل می شود.
زرگرپور ادامه داد: در مُدل جدید مباحث مختلف پرورشی و فرهنگی معلم متناسب با فعالیت و دانش او مورد ارزیابی قرار می گیرد که شورای آموزش وپرورش استان قابلیت این طرح را متفاوت و بهتر از روش های قبلی انتخاب معلم نمونه می داند.
وی به ابعاد سفر یکروزه خود به شهرستان تیران و کرون اشاره کرد و گفت: دیدار با مردم و کمک به تسهیل برنامه اقتصادی، اجتماعی و عمرانی شهرستان در این سفر مورد توجه قرار گرفت.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه های گردشگری خوبی در تیران و کرون قابلیت اجرا دارد که موانع پیش روی آنها در سطح استان بررسی می شود.
امام جمعه تیران نیز در این مراسم با اشاره به مشکلات معیشتی برخی از مشاغل مانند معلمان گفت:‌ عدم تناسب و برابری بین حقوق کارمندان سازمان ها مغایر با اصل عدالت است و این موضوع زیبنده جامعه اسلامی نیست.
حجت الاسلام و المسلمین طاحونی افزود: اثرگذاری کار معلمان باید مورد توجه قرار گیرد و نباید دغدغه معیشتی برای این قشر وجود داشته باشد زیرا وجود چنین دغدغه ای مانع خدمت رسانی واقعی آنها می شود.
وی در باره مسائل شهرستان تیران و کرون نیز گفت: حمایت و مساعدت مسئولان ارشد استانی و کشوری نقش بسزایی در رفع مشکلات این شهرستان دارد.
وی یادآور شد:اعتبارات همه مسائل و مشکلات نیست بلکه تدبیر عادلانه و کارشناسی و تعامل بین بخشی موجب رفع برخی از مشکلات این منطقه می شود.
شهرستان تیران و کرون با جمعیت بالغ بر ۷۲ هزار نفر در ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
این شهرستان بیش از یکصد مدرسه، یکهزار و ۱۰۰ فرهنگی و بیش از ۱۰ هزار دانش آموز دارد.