به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از ایرنا،انرژی پاک یا تجدیدپذیر(Renewable energy) به انواعی از انرژی ‌گفته می شود که منبع تولید آن برخلاف انرژی‌های تجدیدناپذیر(فسیلی) ، قابلیت آن را دارد که توسط طبیعت در یک بازه زمانی کوتاه مجدداً به وجود بیاید یا به عبارتی تجدید شود مانند انرژی خورشیدی یا باد.به گزارش ایرنا،رسول زرگرپور […]

به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از ایرنا،انرژی پاک یا تجدیدپذیر(Renewable energy) به انواعی از انرژی ‌گفته می شود که منبع تولید آن برخلاف انرژی‌های تجدیدناپذیر(فسیلی) ، قابلیت آن را دارد که توسط طبیعت در یک بازه زمانی کوتاه مجدداً به وجود بیاید یا به عبارتی تجدید شود مانند انرژی خورشیدی یا باد.
به گزارش ایرنا،رسول زرگرپور روز چهارشنبه در دیدار با وزیران امور اقتصادی و انرژی سه ایالت’مکلنبورگ’ – ‘فورپومرن، زاکسون و زاکسون’ – ‘آنهالت آلمان’ در محل تالار اشرف اصفهان افزود: میزان مبادلات اقتصادی و فرهنگی ایران و آلمان در همه ادوار خوب و گسترده بوده است و پیش بینی می شود پس از برجام این ارتباطات نیز افزایش یابد.
وی با اشاره به نخستین قرارداد خارجی پس از برجام در اصفهان که دیروز به امضاء رسید، اظهار کرد: این قرارداد میان یک شرکت آلمانی و یک شرکت اصفهانی منعقد شد و ما امیدوار به بهبود شرایط برای انتقال تجربه ها و گسترش ارتباطات اقتصادی و گردشگری هستیم.
وی با بیان تولید ۲۵ درصد از فرآورده های نفتی کشور در اصفهان تاکید کرد: مدیریت این استان علاقه مند به توسعه انرژی های نو و پاک از جمله انرژی های خورشیدی و بادی است.
زرگرپور با بیان اینکه دو شرکت آلمانی برای احداث دو نیروگاه خورشیدی در استان اعلام آمادگی کرده اند، افزود: شرق اصفهان از انرژی خورشیدی خوبی برخوردار است و تا یکهزار مگاوات امکان تأمین انرژی خورشیدی را در این منطقه داریم.
وی با بیان اینکه استان اصفهان مناطق بادخیز خوبی نیز دارد، تصریح کرد: دولت ما برای انرژی پاک، یارانه می پردازد و فکر می کنیم که از نظر تأسیس و انتقال فناوری بستر خوبی در این زمینه در اصفهان فراهم باشد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه طرح های بزرگی در بخش سدها و قطار سریع السیر در این استان تعریف شده است، گفت: ‌در بخش زیربنایی نیز می توان سرمایه گذاری های خوبی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه صنعت آلمان و اصفهان از یکدیگر شناخت کافی دارند، اظهار کرد: این شناخت یک مزیت است و با توجه به اینکه اصفهان، صنعتی ترین استان کشور است می توان مذاکره های خوبی با این صنایع بویژه از طریق اتاق بازرگانی داشت.
زرگرپور با اشاره به اینکه، اصفهان، مرکز صدور محصولات به کشورهای همسایه ایران از جمله عراق، پاکستان و افغانستان است، تاکید کرد: ورود به ایران و اصفهان می تواند پایگاهی برای ورود و فعالیت در کشورهای اطراف باشد که هیچ کشوری در منطقه از این مزیت برخوردار نیست.
زرگرپور همچنین با بیان اینکه بیشترین تعداد گردشگران اروپایی در اصفهان، گردشگران آلمانی هستند، گفت: ما در بخش خدمات گردشگری از جمله هتل سازی از سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی آلمان استقبال می کنیم.
وی با اشاره به اینکه اصفهان با ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی، قطب صنعت کشور است، تاکید کرد: این صنعت نیاز به فناوری، بازسازی و نوسازی و صنعت سبز و سازگار با محیط زیست دارد.
زرگرپور بابیان اینکه ۹ هزار واحد صنعتی علاقمند به مشارکت در این سه بخش هستند، گفت: آلمان کشوری پیشرفته است و در برخی از رشته ها حرف اول را می زند و با توجه به اینکه بسیاری از کارخانه های این کشور سال هاست در ایران فعالیت می کنند می توانند با واحدهای صنعتی اصفهان وارد مذاکره شوند.
وی با اشاره به تاریخ و فرهنگ اصفهان نیز تصریح کرد: اصفهان سابقه پنج هزار ساله دارد و اکنون نیز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.
زرگرپور افزود: اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت، قطب صنعت کشور است و کارخانه های بزرگ فولاد، انرژی هسته ای، صنایع نظامی، پتروشیمی و هواپیماسازی در این استان مستقر است.
وی با بیان اینکه اصفهان در کشاورزی نیز جایگاه خاصی دارد، گفت: بیشترین شهرت اصفهان به گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی آن است.
زرگرپور ادامه داد: اصفهان بعنوان یکی از۱۰ شهر دیدنی جهان توسط یونسکو و بعنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب شده است چراکه نیمی از رشته های صنایع دستی در این شهر صفهان تولید می شود و سال آینده نیز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه گردشگران از ۸۶ کشور دنیا به اصفهان سفر می کنند، افزود: بیشترین تعداد گردشگران خارجی از کشور آلمان بوده اند و این تعداد تا چندین برابر می تواند افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، هیات اقتصادی ایالت های مکلنبورگ، زاکسون و زاکسون – آنهالت با حدود یکصد نفر از فعالان اقتصادی در حوزه های معماری، برنامه ریزی و مهندسی، ساخت و ساز، شیمی، انرژی، لجستیک، مکانیکی، تجهیزات و لوازم جانبی، دارویی و صنایع غذایی از نهم خرداد وارد ایران شده اند.
اعضای این هیات پس از دو روز سفر به تهران، امروز چهارشنبه به اصفهان سفر و با مسئولان و مدیران دولتی و بخش خصوصی این استان گفتگو و تبادل نظر کردند.
این هیات علاوه بر دیدار با استاندار اصفهان با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی دیدار داشتند.
روزنامه محلی ‘مکلنبورگ’ در باره این سفر نوشته است: قرار است نمایندگان تجاری آلمان بمنظور انجام دیدارهای اقتصادی وارد تهران شوند. هیات بزرگ آلمانی متشکل از نمایندگان تجاری و سیاسی سه ایالت مکلنبورگ فورپومن، زاکسن آنهالت و زاکسن هستند که به ایران سفر می کنند.
وزیر امور زیر ساخت این ایالت آلمانی نیز در دیدار با سفیر ایران در برلین گفته است: برلین به تحکیم مناسبات دوجانبه با تهران علاقمند است.
‘کریستین پگال’ افزوده است: پس از لغو تحریم‌های ایران، چشم اندازهای روشنی وجود دارد و ما می توانیم نشان دهیم که چه چیزی برای عرضه داریم و چه چیزی از ما خواسته می‌شود از این جهت این سفر حائز اهمیت است.
روزنامه مکلنبورگ اعلام کرد: در سال ۲۰۱۴ میزان معاملات ایالت مکلنبورگ فورپومن از بنادر شمالی آلمان به ایران تا نیم میلیارد یورو نیز وجود داشته است و به گفته تحلیلگران بازار، ایران تا سال ۲۰۲۳ توانایی جذب ۸۹۰ میلیارد یورو سرمایه را خواهد داشت.
آلمان با حدود ۸۲ میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت ترین و یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپاست.
این کشور دارای ۱۶ ایالت است.