صدای برخوار-مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: کسر مالیات از تراکنش کارتخوان ها شایعه است.

به گزارش صدای برخوار ،مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان و شهرستان ها در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه مطلبی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در خصوص کسر مالیات بر ارزش‌ افزوده در هنگام خرید با کارت از کارتخوان‌های فروشگاهی منتشر شده ،آیا این خبر صحت دارد ؟پاسخ داد: این مطلب به‌ هیچ‌ وجه صحت ندارد و شایعه است و قرار نیست تغییری در روند خرید با کارت از کارتخوان‌های فروشگاهی صورت بگیرد.

بهروز مهدلو با بیان اینکه آماری ازکسانی که از پرداخت مالیات امتناع می کنند در دستررس نمی باشد افزود: فرهنگ‌سازی مالیاتی جز با کمک رسانه‌های جمعی محقق نمی‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان باتوجه به اینکه از فرارهای مالیاتی آماری از اصفهان در دسترس نیست، اظهار داشت : اگر گروه سوم از قانون تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند مأموران مالیاتی می‌توانند به موارد فرارهای مالیاتی رسیدگی کنند، مالیات بر ارزش افزوده به حساب خزانه دولت واریز می‌شود و عوارضی که از این محل پرداخت می‌شود به حدود ۱۸۰ شهرداری در استان اصفهان واریز می‌شود که صرف هزینه‌های عمرانی می‌شود و از این پول ها به عمران و آبادانی دهیاری‌ها نیز کمک می شود.

وی با بیان این که فرهنگ‌سازی مالیاتی جز با کمک رسانه‌های جمعی محقق نمی‌شود، اظهار داشت:رسانه‌ها باید انتقاداتی که ازسوی مردم بیان می شود را به ما منتقل کنند تا اگر ایرادی وجود دارد، اصلاح شود.

مهدلو خاطرنشان کرد:باید بتوانیم با فرهنگ‌سازی و ایجاد اعتماد بین مردم و سازمان، مالیات را از مردم دریافت کرده و آن ها را به صورت صحیح در فرآیندهای زیرساختی که سبب رشد اقتصادی می ‌شود به کار ببریم.

انتهای پیام/ طغیانی