شمال اصفهان ؛ سید محمد سید محمودیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مرکز جامع آموزشی توان‌بخشی طلوع شهرستان برخوار با بیش از ۱۴ سال قدمت در زمینه آموزش معلولین جسمی و ذهنی مشغول فعالیت است. وی با بیان اینکه ۷۰ معلول جسمی و ذهنی در مرکز آموزشی توان‌بخشی طلوع نگهداری می‌شود، افزود: […]

شمال اصفهان ؛ سید محمد سید محمودیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مرکز جامع آموزشی توان‌بخشی طلوع شهرستان برخوار با بیش از ۱۴ سال قدمت در زمینه آموزش معلولین جسمی و ذهنی مشغول فعالیت است.

وی با بیان اینکه ۷۰ معلول جسمی و ذهنی در مرکز آموزشی توان‌بخشی طلوع نگهداری می‌شود، افزود: عوامل بالای ۹۰ درصد معلولیت‌ها در شهرستان برخوار به خاطر ازدواج‌های فامیلی و همچنین زایمان در بیمارستان‌های دولتی و یا درون‌خانواده بوده است.

مدیر مرکز جامع آموزشی توان‌بخشی طلوع برخوار فرهنگ‌سازی، ارائه مشاوره‌های قبل از ازدواج، ارائه مشاوره‌های ژنتیک و آگاه ساختن دختران و پسران در آستانه ازدواج نسبت به عواقب ازدواج‌های درون فامیلی را تنها راحل‌های جلوگیری از به دنیا آمدن فرزندان معلول عنوان کرد.

وی با ابراز گلایه از خانواده‌های برخی از معلولین برخواری خاطر نشان کرد: در حالی‌که بسیاری از خدمات ما به‌صورت رایگان به معلولین ارائه می‌شود، اما باز خانواده‌های برخواری که حتی دارای چند فرزند معلول هستند تمایل چندانی برای دریافت این خدمات از خود نشان نمی‌دهند.

سید محمودیان با بیان اینکه از ۷۰ معلولی که در این مرکز نگهداری می‌شوند ۴۶ نفر آن‌ها ماهیانه ۴۵۰ هزار تومان از طریق یارانه دولتی به آن‌ها کمک می‌شود، متذکر شد: مرکز آموزشی توان‌بخشی طلوع خدماتی همچون گفتار درمانی، کاردرمانی، مشاوره، شناخت و آموزش کودکان استثنایی، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب، دادن یک وعده صبحانه و غذای گرم و سایر به معلولین می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۱۱ نیرو انسانی از قبیل کارشناس گفتار درمانی، کاردرمانی و روانشناس به معلولین آموزش می‌دهند، ادامه داد: امسال در نظر داریم فرآیند آموزشی را گسترش دهیم، به همین خاطر درخواست صدور مجوز یک مرکز شبانه‌روزی نگهداری و آموزش معلولین از اداره بهزیستی کرده‌ایم.

مدیر مرکز جامع آموزشی توان‌بخشی طلوع برخوار گفت: از مسئولان شهرستان برخوار و استان اصفهان انتظار می‌رود یک مقداری فرآیند خدمت‌رسانی به معلولان منطقه محروم دولت‌آباد را در اولویت برنامه‌های کار خود قرار دهند.