زارعان : ارزیابی نو آموزان بدو ورود به دبستان از آنجایی که باعث شناسایی اختلالات دانش آموزان، پیشگیری از افت تحصیلی، آگاهی والدین از وضعیت جسمانی فرزند خود می شود، دارای اهمیت ویژه ای است.

به گزارش صدای برخوار؛  مدیرآموزش وپرورش شهرستان از پایگاه طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان این شهرستان بازدید و از نزدیک روند امور را مورد بررسی قرارداد.

در این بازدید زارعان مدیر آموزش و پرورش شهرستان ضمن قدردانی از زحمات کارکنان پایگاه سنجش سلامت اظهار داشت: ارزیابی نو آموزان بدو ورود به دبستان از آنجایی که باعث شناسایی اختلالات دانش آموزان، پیشگیری از افت تحصیلی، آگاهی والدین از وضعیت جسمانی فرزند خود و شناسایی و مداخله بهنگام در پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت ها می شود، دارای اهمیت ویژه ای است.

وی در ادامه افزود: در طرح سنجش، وضعیت نوآموزان در زمینه‌های بینایی، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی و حرکتی، اختلالات دهان و دندان و بهداشت پوست و مو مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

گفتنی است پایگاه سنجش شهرستان روزانه پذیرای ۴۲ نفر از نو آموزان بوده و تاکنون نزدیک به ۱۰۰۰ نفرنوآموز مورد سنجش و غربالگری قرار گرفته اند .

/انتهای پیام/روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان برخوار