صدای برخوار-رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برخوار گفت:امسال ۵۴ هزار و ۶۱۵ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برخوار اختصاص یافت.

به گزارش صدای برخوار،سهیل سهیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به هزینه های پروژه های ملی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی افزود:پروژه جنگل کاری و توسعه جنگل در یک هزار و ۵۳ هکتار از اراضی روستای مرغ با ۱۰ هزارمیلیون ریال اعتبار انجام شد.

وی تصریح کرد:از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به منظور اصلاح و احیای مراتع (بذرپاشی و ذخیره نزولات)در ۳۵۰ هکتاراز اراضی روستای مرغ و جهان اباد با هزینه ای باغ بر۳هزارو ۵۰۰ میلیون ریال همچنین برای اصلاح و احیای مراتع(کپه کاری با بذر آنغوزه)در ۵۰ هکتار از اراضی جهان آباد ۶۰۰ میلیون ریال اعتباراختصاص یافته است.

رئیس منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان برخوار با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۹۰ میلیون ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح کاداستر اراضی ملی برخوار اختصاص یافته است ،اظهار داشت:سازمان منابع طبیعی برخوار به عنوان متولی اراضی ملی-دولتی تثبیت حاکمیت دولت را در عرصه های ملی جزو برنامه های خود داشته است و با این اعتبار اختصاص یافته ۳۳ هزارهکتار از اراضی برخوار کاداستر شده است.

سهیلی بیان کرد:۲۰۰ هکتار از شن های روان روستای پروانه به روش بیولوژیک بیابانزدایی(نهال کاری،مراقبت و آبیاری)با هزینه بالغ بر ۱۷ هزار میلیون ریال همچنین  ۱۰۰هکتار از شن های روان این روستا به روش مراقبت و ابیاری (آبیاری سنواتی)با هزینه ای بالغ بر یک هزار و ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تثبیت شده اند.

وی عنون کرد:از محلی اعتبارات صندوق توسعه ملی۳۲۵ میلیون ریال به منظور حفاظت و حمایت از جنگل ها و مراتع با گشت و مراقبت از عرصه های منابع طبیعی اختصاص یافته است.

رئیس منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان برخوار خاطرنشان کرد:طرح ابخیزداری و حفاظت از خاک با هزینه ای بالغ بر ۲۰ هزار میلیون ریال از اعتبارات در روستای رمرغ و دنبی  اجرا شد.

انتهای پیام/طغیانی