به گزارش صدای برخوار ؛  حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: از شاخص‌ترین فعالیت‌های فرهنگی که امسال با همکاری شورا و شهرداری شاهین‌شهر صورت گرفت، طرح حجاب ریحانه‌النبی(س) یا همان حجاب برتر بود که روزبه‌روز شاهد شکوفایی آن در سطح […]

به گزارش صدای برخوار ؛  حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: از شاخص‌ترین فعالیت‌های فرهنگی که امسال با همکاری شورا و شهرداری شاهین‌شهر صورت گرفت، طرح حجاب ریحانه‌النبی(س) یا همان حجاب برتر بود که روزبه‌روز شاهد شکوفایی آن در سطح شهرستان هستیم.

وی پیرامون وضعیت محرومیت در شهرستان شاهین‌شهر، برخوار و میمه افزود: بناسازی نقاط محروم برای تخصیص اعتبارات باید در قوانین بودجه و در برنامه پنج ساله به صورت شهرستانی و حتی بخشی مورد توجه قرار گیرد زیرا اکنون بعضی از قوانین برای تخصیص اعتبار به استان اصفهان با نگاه به عنوان استان برخوردار و استان محروم اطلاق می‌شود که این یک خطای مسلم است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جهت محرومیت‌زدایی در حوزه انتخابیه‌ خویش موضوع مهم آب را توانستیم با پیگیری‌ها و همیاری مسئولان و آحاد مردم به این اثبات برسانیم که منطقه ما نیز باید از این موهبت الهی و طبیعی برخوردار باشد.

وی به پیگیری‌های سال گذشته خود جهت تخصیص بودجه‌های عمرانی برای دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار اشاره کرد و ادامه داد: این پیگیری‌ها امسال به ثمر نشست و ۱۱ میلیارد تومان برای فعالیت‌های عمرانی دو شهرستان و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام توسط دولت در قالب بودجه‌های استانی اختصاص یافت.

حاجی دلیگانی ادامه داد: ۷ میلیارد تومان این بودجه برای شاهین‌شهر و میمه و ۴ میلیارد تومان دیگر آن برای برخوار است که تاکنون ۴۰ درصد این اعتبار محقق شده و مابقی آن قرار است به زودی اختصاص یابد که به نظرم این اعتبار می‌تواند گامی در رفع محرومیت‌زدایی دو شهرستان باشد.

وی مطرح کرد: برخی از استان‌هایی که نام محروم را به یدک می‌کشند، دارای شهرستان‌های برخوردار بوده و برخی استان‌ها مانند استان اصفهان که به اشتباه برخوردار تلقی می‌شود، شهرستان‌های محروم زیادی دارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس افزود: برای نزدیک شدن به شاخص عدالت لازم است که هنگام تخصیص اعتبار و توزیع منابع کشور، بر اساس شهرستان‌ها و مناطق محروم بودجه تخصیص پیدا کند.

وی ادامه داد: متأسفانه هم‌اکنون در هر شاخصی در برخوار و میمه، محروم‌ترین وضعیت را شاهد بوده و از بعد فضای آموزشی، فضای ورزشی، فاضلاب شهری و دیگر شاخص‌ها در این شهرستان‌ها محرومیت زیادی وجود دارد که باید به آن توجه ویژه شود و در تخصیص اعتبارات ماده ۱۸۰ به این شهرستان‌ها توجه لازم شود.

حاجی دلیگانی با اشاره به دلایل مراجعات و درخواست‌های مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار تصریح کرد: نخستین مشکل در این شهرستان‌ها مشکل مسکن بوده و همچنین کمی درآمد افراد که با مشکلات بیماری، بیکاری، هزینه‌های ازدواج دست و پنجه نرم می‌کنند، از دیگر مشکلات شهرستان به شمار می‌رود.
منبع : خبرگزاری فارس