صدای برخوار ؛ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار از تشکیل اکیپهای نظارتی طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی ویژه ماه مبارک رمضان در شهرستان خبر داد.

به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار، دکتر مجید فلسفی منش از ادامه طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی مربوط به ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۱ در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این طرح در قالب طرح سراسری اکیپهای کارشناسی دامپزشکی ویژه نظارت بر فرآورده های خام دامی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان و همزمان درسراسر استان و کشور در حال انجام است.
وی افزود: طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از تاریخ ۱۴/۱۲/۱۴۰۰ و در آستانه سال جدید، آغاز شده و همزمان با شروع ماه مبارک رمضان بصورت ادامه دار متعاقب خاتمه تعطیلات نوروزی و تا تاریخ ۱۶/۰۲/۱۴۰۱ ادامه دارد.طرح تشدید نظارت در قالب ۲ اکیپ سیار و یک اکیپ ثابت(در محل شبکه دامپزشکی) در سطح شهرستان برخوار در حال اجراست.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار اظهار داشت : در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی تمامی مراکز تولید، فرآوری ، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی توسط اکیپ‌های دامپزشکی تحت نظارت قرار خواهند گرفت ودرصورت مشاهده هر گونه موارد تخلف و اقدام غیربهداشتی ، با قاطعیت برخورد میشود.
فلسفی منش افزود: از آغاز اجرای طرح ( ۱۴اسفند ماه۱۴۰۰ ) تا ابتدای ماه مبارک رمضان تعداد ۲۸۴ مورد بازدید از کشتارگاه های دام و طیور، مراکز قطعه بندی، فرآوری و بسته بندی، سردخانه های نگهداری، مراکز جمع آوری شیر و کارخانجات و کارگاههای فرآوری لبنی، مراکز عرضه، رستوران ها ،انبارها و فروشگاه ها صورت گرفته است .
وی بیان داشت: از زمان شروع طرح مذکور، موارد تخلفات بهداشتی به مقام قضایی ارجاع وحدود ۳ هزار و ۱۸۰ کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی ضبط و توقیف گردید.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار در پایان عنوان نمود: توصیه ما به شهروندان این است که فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند‌ و هنگام خرید حتما به نشان و پروانه دامپزشکی مندرج برروی لیبل محصول و تاریخ تولید و انقضاء آن توجه داشته باشند. همچنین در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موارد را با شماره تلفن های شبکه دامپزشکی برخوار ۴۵۸۲۳۳۳۱-۴۵۸۲۹۶۶۰ و یا شماره چهار رقمی ۱۵۱۲ مطرح نمایند.

/انتهای پیام/