به گزارش صدای برخوار ؛ امام جمعه دولت آباد گفت: آمریکا و روسای جمهور آن بدنبال تضعیف کردن ایران در زمینه های مختلف هستند

به گزارش صدای برخوار ؛ حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه دولت آباد اظهار کرد: اینکه چرا رئیس جمهور آمریکا اصرار بر مذاکره دارند، علتهای مختلفی دارد که مهمترین آن تضعیف کشور در زمینه های مختلف از جمله هسته ای و نظامی است .
وی گفت: تجربه ای که آمریکا از مذاکره با ایران بدست آورده است، این است که با فشار تحریم، ایران را به میز مذاکره می کشاند و امتیاز می گیرد، زیر آن می زند و دوباره تحریم می کند و بعد دوباره مذاکره می کند و امتیاز می گیرد.
امام جمعه دولت آباد اظهار کرد: دولت آمریکا قبل از برجام ایران را تحریم کرد، چندین کشور را همراه خود کرد و به بهانه بمب هسته ای فشار بر ایران وارد کرد و ایران پای میز مذاکره رفت و امتیاز داد و مراکز هسته ای را نابود کرد، به محض اینکه مراکز هسته ای نابود شد، رئیس جمهور قبلی آمریکا برجام را نقض کرد و رئیس جمهور جدید یعنی ترامپ هم که آمد از آن خارج شد.
وی گفت: رییس جمهور آمریکا از این تجربه می خواهند استفاده کنند چرا که الآن تحریم کرده اند و می خواهند پای میز مذاکره بنشینند و از نظر موشکی و دفاعی ما را تضعیف کنند و طی یک مدت چند ساله کل قدرت جمهوری اسلامی را ضعیف کنند و به مرور زمان به اهداف خود برسند و به همین علت مقام معظم رهبری فرمودند: هیچ انسان عاقلی پای میز مذاکره نمی نشیند و علت این است که می خواهند با ابزار مذاکره ایران را تضعیف کنند.
حجت الاسلام محمود آبادی تصریح کرد:یکی دیگر از علت های اصرار بر مذاکره این است که ایران مهلت دو ماهه ای را به کشورهای امضاء کننده برجام داد که اگر آنها فشارها و تحریمها را برندارند، ایران به مرور زمان از برجام خارج می شود و همین قضیه آمریکا و کشورهای اُروپائی را نگران کرده است که مبادا ایران از برجام خارج شود و به همین جهت فرستاده می فرستند، که ایران از برجام خارج نشود.
وی گفت: مشخص است که همین خروج از برجام می تواند ابزار خوبی باشد برای وادار کردن آنها به انجام تعهدات خود و ایران باید به این نکته برای کاهش فشار تحریم توجه ویژه ای داشته باشد.
امام جمعه دولت آباد در ادامه اظظهار کرد: ایام تعطیلات تابستان در حال آغاز است و دانش آموزان و دانشجویان تعطیل می شوند و ضروری است همه مردم و مسئولین برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی کنند.
وی گفت: آموزش و پرورش، بسیج، کانونهای فرهنگی، ارشاداسلامی ، اداره تبلیغات اسلامی و روحانیت مساجد باید به این مهم یعنی تعطیلا تابستانی و پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان توجه ویژه داشته باشند و برنامه های مختلفی برای پر کردن اوقات فراغت داشته باشند.
حجت الاسلام محمود آبادی افزود: اگر اوقات فراغت پر نشود، دانش آموزان و دانشجویان گرفتار فضای مجازی می شوند و از نظر اعتقادی ضربه می بینند، چرا که دشمن بیدار است و به شدّت برای انحراف نوجوانان و جوانان کار می کند، انشاء الله همه مردم و مسئولین خصوصاً خانواده ها ، دغدغه پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و برنامه ریزی برای فرزندان خود داشته باشد .