صدای برخوار ؛ آستان مقدس امامزاده محمود ابن موسی بن جعفر علیه السلام دولت آباد از بقاع متبرکه در شهر دولت آباد که محل انس و پناهگاه مردم و یکی از قطب های فرهنگی در شهرستان برخوار است .

به گزارش صدای برخوار ؛ آستان مقدس امامزاده محمود ابن موسی بن جعفر علیه السلام دولت آباد از بقاع متبرکه در شهر دولت آباد که محل انس و پناهگاه مردم و یکی از قطب های فرهنگی در شهرستان برخوار است .
مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده محمود بن موسی بن جعفر علیه السلام گفت: امامزاده محمود ابن موسی بن جعفر علیه السلام در طول سال برنامه های فرهنگی ، مذهبی و ملی برگزار می کند.
محمد کمالی افزود: طرح آرامش بهاری و خیمه های معرفت، سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورای،‌ دهه کرامت، بزرگداشت هفته وقف و اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در روزهای اربعین حسینی، رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام جعفر صادق علیه السلام و از برنامه های ویژه در این آستان است.
وی گفت:‌امسال برای دومین سال همایش بزرگ جاماندگان اربعین حسینی با حضور دسته های عزاداری و اقشار مختلف مردم از امامزاده سید محمد دولت آباد به طرف امامزاده محمود ابن موسی بن جعفر علیه السلام و عزاداری در جوار این امامزاده برگزار می شود .
مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده محمود علیه السلام افزود: در جوار این آستان ۱۱۷ شهید دوران انقلاب و دفاع مقدس آرمیده اند که در مناسبت های ملی آیین غبار روبی در مزار این شهدا برگزار می شود ودر طول زائران علاوه بر زیارت امامزاده به زیارت شهدا و امامزادگان عشق هم می روند.
وی گفت: طرح جامع و توسعه این آستان از سال ۱۳۹۱ در ۱۲۰ هکتار آغاز شده است و در آن ۳ پارکینگ، ۳ رواق ، ۳ صحن، مسجد ، مهمانسرا و آشپزخانه، سالن اجتماعات و ۳ سرویس بهداشتی پیش بینی شده است .

کمالی مقدم افزود:‌ با کمک مردم و سازمان اوقاف تاکنون ۶۰ هکتار از طرح جامع آستان امامزاده محمود ابن موسی بن عفر علیه السلام آزاد سازی شده و طرح توسعه حریم حرم با هزینه ای افزون بر ۱۸ میلیارد ریال بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارد و پارکینک۱۴ هزار متری آستان شده است.
وی گفت: آزاد سازی ادامه طرح جامعه و تکمیل طرح های توسعه این آستان نیازمند حمایت و کمک خیران است.
آرامستان مرکزی شهرستان برخوار در جوار این امامزاده قرار دارد.

/انتهای پیام/