صدای برخوار-رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برخوار از کشف و ضبط ۷ تن چوب بلوط قاچاق و ۵۰۰ کیلوگرم ذغال بلوط قاچاق در این شهرستان خبر داد.


سهیل سهیلی اصفهانی در گفت و گو با صدای برخوار، قاچاق چوب را حراج سرمایه ملی دانست و اظهار کرد: طی سال‌های اخیر در کنار معضلاتی چون تغییر اقلیم، خشکسالی و…بلایی تحت عنوان قاچاق چوب دامن‌گیر درختان جنگل‌های کشور شده و سرمایه‌های ملی کشور را نشانه گرفته است، سرمایه‌هایی که متعلق به نسل‌های آینده هستند.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان برخوار نگاه ویژه‌ای به مبارزه با قاچاق چوب در این شهرستان دارد وبرهمین اساس مقصدهای چوب مانند کارخانجات چوب بری، کارگاه‌ها و همچنین انبارهای سطح شهرستان به صورت مستمر مورد بازدید قرار می‌گیرد.
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان برخوار در ادامه از کشف وضبط ۷ تن چوب بلوط قاچاق و ۵۰۰ کیلوگرم ذغال بلوط در این شهرستان خبر داد وتصریح کرد: این محموله به ارزش ریالی حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال توسط مأموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان برخوار در بازرسی از کارگاهی در مجاورت روستای پروانه کشف وضبط شد و پرونده شخص متخلف جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات ارجاع گردید.
سهیلی خاطرنشان کرد: از دوستداران طبیعت درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به عرصه‌های ملی، قطع درختان جنگلی، حمل چوب وزغال را با شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند تا یگان حفاظت اداره منابع طبیعی بتواند با متخلفیان برخورد قانونی داشته و از تخریب عرصه‌های ملی جلوگیری کند.

انتهای پیام /طغیانی