صدای برخوار _همزمان با ایام دهه فجر کتابخانه عمومی شاپورآباد شهرستان برخوار با حضور مسئولان استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش صدای برخوار به نقل از خبرگزاری شبستان،حجت الاسلام «محمدعلی انصاری» در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شاپورآباد با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروز کشور در شرایط حساس و مهمی قرار دارد از طرفی در سوگ شهادت سردار سلیمانی هستیم و از طرف دیگر اتحاد و همدلی مردم در تشییع این سردار بزرگ که با معیارهای مادی قابل مقایسه نیست، نشان داد مردم ما بصیر بوده و به انقلاب و نظام علاقه‌مند هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ خاطرنشان کرد: حاکمیت در کشور ما بر مبنای فرهنگ و انقلاب اسلامی یک انقلاب با مبانی فرهنگی بوده و از طرف دیگر نیز اصلی‌ترین تهدید کشور نیز فرهنگی است، فرهنگ خوب و درست می‌تواند یک معیشت مادی و معنوی دقیق و صحیح ایجاد کند.

وی پیرامون اهمیت کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: معجزه پیامبر صلی الله علیه و آله کتاب است و اولین آیه این کتاب نیز با عبارت اقرا آغاز می‌شود و خداوند به قلم و آنچه می‌نویسد سوگند یاد کرده است، اگر مردم با کتاب مانوس باشند پیشرفت جامعه حتمی خواهد بود و از زمانی که فکر تولید محتوای یک کتاب به دست نویسنده آن کتاب شکل بگیرد تا زمانی که کتاب در قفسه کتاب فروشی قرار می‌گیرد یک پروسه سخت طی می‌شود اما اصلی ترین هدف این سیر، بهره‌گیری از این کالای فرهنگی است.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه لازم است نتیجه تولید کتاب به کتابخوانی منجر شود، تصریح کرد: یکی از راه‌های افزایش سرانه مطالعه در جامعه، وجود کتابخانه‎‌های عمومی در سطح شهرها و روستاها بوده بنابراین باید به مسئولان دستگاه‌های شهرستان برخوار که برای افتتاح این کتابخانه اهتمام ورزیدند، تبریک و خدا قوت گفت.

«امیر هلاکویی» نیز در این مراسم با تقدیر از تمام کسانی که برای افتتاح کتابخانه تلاش کردند، گفت: هر کتابخانه ۴ بخش فضای فیزیکی، کتاب و محتوا، کتابدار و کتابخوان دارد که اکنون ۳ ضلع این کتابخانه آماده بوده و امیدواریم ضلع چهارم آن نیز که مهم‌ترین ضلع نیز هست تکمیل شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این کتابخانه متصل به نرم افزار سامان یعنی سامانه مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه های عمومی کشور شده و بر اساس این نرم افزار، هرکسی که عضو این کتابخانه شود از عضویت در ۳۰۰ کتابخانه نهادی استان و ۳ هزار کتابخانه نهادی کشور بهره برده و از دیتای ۳۵ میلیون جلد کتاب در کشور بهره‌مند می‌شود.

«علی رحمانی» مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه تغییر فرهنگ بسیار دشوار است، گفت: استفاده از روش‌های جدید برای افزایش سرانه مطالعه موثر است تا در یک بازه زمانی بتوانیم میزان تغییر در اندازه مطالعه را بررسی کنیم.

در ادامه کتابخانه عمومی شاپورآباد با عنوان کتابخانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئولان استان اصفهان و شهرستان برخوار افتتاح شد.

خاطرنشان می‌شود، مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شاپورآباد با حضور اصغر مختاری معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، عبدالله بنهری فرماندار برخوار و سایر مسئولان انجام شد.
انتهای پیام/