صدای برخوار-شهردار حبیب آباد از کاشت درخت پائولونیا معروف به درخت پولساز در شهر حبیب آباد خبر داد.

سید جواد لقمانی  در گفت و گو با خبرنگار صدای برخوار گفت:شهرداری حبیب آباد سال گذشته اقدام به کاشت درخت پائولونیا معروف به درخت پولساز در مساحتی بالغ بر ۵۰۰ متر مربع کرده ؛ امسال نیز  در دو هکتاراز مساحت پارک جنگلی حبیب آباد کاشته است.

وی  افزود: کاشت این درختان در هر هکتارپارک جنگلی حبیب آباد  با هزینه ای بالغ بر ۸ میلیارد ریال انجام شده است.درخت پائولونیا  ۱۰ متر ارتفاع دارد و  قطر آن زیاد است وچوب آن کاربردهای  زیادی ازجمله ؛ساخت هواپیماهای مدل، عایق بندی، کربن فعال صنایع، مداد سیاه، داروسازی، کندوی زنبور عسل، و… از مصارف چوب پائولونیا می باشد.

شهردار حبیب آباد اظهار داشت: درخت پائولونیا برگ های پرزداری دارد که عمل تصفیه هوا را انجام می دهد  و در برابر آلودگی هوا مقاوم تر است و در شهرهای صنعتی که آلودگی زیاد است برای کاشتن مناسب است چرا که می تواند آلودگی هوا و گرد و غبار را تا حد زیادی کاهش دهد و هوا را تصفیه کند.

لقمانی تصریح کرد:برگ و گل های این درخت برای گوسفندان و خرگوشها خوراک مناسبی است و می توان از آن به عنوان تقویت کننده خاک استفاده کرد.

شهرداری حبیب آباد با اشاره به  مقاوم بودن چوب درخت  پائولونیا بیان کرد:چوب این دررخت بسیار سبک و قابل انعطاف است که فرم دهی بالایی نیز دارد. برای همین، در مبلمان های راحتی و شیک از این چوب ها استفاده می شود، همچنین با توجه به ویژگی رشد سریع این درختان می توان با قیمت ارزان تحول عظیمی در صنعت چوب به وجود آورد.

 

لقمانی در ادامه گقت:این چوب ها در عین اینکه سبک هستند اما بسیار محکم و بادوام هستند، به راحتی خشک می شوند و برای نجاری و کنده کاری بسیار مناسب هستند؛همچنین برای  ساخت منازل چوبی ضد زلزله ، تولید لوازم موسیقی و زغال می توان از چوب این درختان استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد:درخت پائولونیا گل می دهد و گل های پرشهد این درخت برای پرورش زنبور عسل بسیار مناسب است.

انتهای پیام/طغیانی