صدای برخوار-در این ایام به دلیل شیوع ویروس کرونا عمدتا مردم در قرنطینه خانگی به سر می برند در این زمان مسئولان این شهرستان و مسئولان شهری برای پرکردن اوقات فراغت مردم و ایجاد نشاط در مردم چه اقدامی کردند؟

در این ایام به دلیل شیوع ویروس کرونا عمدتا مردم در قرنطینه خانگی به سر می برند در این زمان مسئولان این شهرستان و مسئولان شهری برای پرکردن اوقات فراغت مردم و ایجاد نشاط در مردم چه اقدامی کردند؟

به گزارش صدای برخوار ،طبق گفته کارشناسان فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تأثیر بسزایی در کنترل انحرافات و آسیب های اجتماعی دارد و به منظور کاهش آسیب های اجتماعی باید زمینه بستر فعالیت فرهنگی و اجتماعی برای جوانان فراهم شود .
در جلسه با فرماندار یکی از خبرنگاران شهرستان در خصوص قلیان ، مسائل و آسیب های اجتماعی در باغات با فرماندار سخن گفت در خصوص این موضوعات مسئولان نمی توانند برخورد قانونی داشته باشند ؛ اما از آنجایی که ایجاد شور و نشاط و فعالیت فرهنگی تاثیر مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد پس در اینجاست که نقش مسئولان نمایان می شود .

شهرستان برخوار از ساده ترین زیرساخت های فرهنگی محروم است ؛ یک مکان برای گردهمایی جوانان و اجرای برنامه های فرهنگی در این شهرستان وجو ندارد.
در شهر دولت آباد به عنوان مرکز شهرستان مکانی برای برگزاری جلسات نیست ؛سال گذشته نیز شهرداری به منظور بازسازی تالار شهرداری زمینی فروخته ،اما همچنان اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

در این ایام گروهی از جوانان شهر دولت آباد دور هم جمع شده و با هدف ایجاد نشاط اقدام به تولید برنامه رجال سبزی پاک کن و پخش آن از طریق فضای مجازی کردند.
انتقادات زیادی به این برنامه بوده و هست ؛اما در این گزارش بحث ما کیفیت این کار نیست ، چرا مسئولان همراهی و همکاری نکرده و از این ظرفیت ها برای اجرای برنامه های با کیفیت بهتر استفاده نمی کنند.
این جوانان از عدم همراهی مسئولان در اجرای برنامه گلایه کردند و همچنین نبود مکانی برای تمرینات و فعالیت خود را از جمله عواملی دانستند که باعث ایجاد خلل در فعالیت آن ها شده است.
امیر حسین طغیانی کارگردان و نویسنده سریال رجال سبزی پاک کن گفت:جوانان با استعدادو بومی شهرستان دور هم جمع شدند و بدون هیچ چشم داشتی در راستای بهبود به فرهنک شهرستان و تولد هنر هفتم در شهرستان تلاش میکنند و تنها دلگرمی برای آن ها کوچترین حمایتی از طرف مسئولین است
وی ادامه داد: من منکر ضعف های اساسی سریال رجال سبزی پاکن نیستم ولی این وعده رو میدم اگر مسئولین واقعا براشون اهمیت داشته باشه و نیاز های مارا تامین کنند تولیداتی خواهیم داشت که حداقل در حد نام برخوار باشد.

استفاده از ظرفیت های بومی ، همراهی مسئولان برای ایجاد و شور انگیزه برای جوانان به منظور فعالیت فرهنگی در شهرستان ضروری است و فرماندار شهرستان در ابتدای فعالیت خود دراین زمینه به فعالان فرهنگی قول مساعدت داده است و ضروری است در این ایام به وعده خود عمل کند .

انتهای پیام /