با پیگیری شورای حل اختلاف صلح و سازش شهرستان برخوار: بخشش والدین مقتول حیات دوباره به قاتل بخشید و ۹ سال کابوس اعدام جوان برخواری به پایان رسید

به گزارش صدای برخوار ؛ با پیگیری شورای حل اختلاف صلح و سازش شهرستان برخوار: بخشش والدین مقتول حیات دوباره به قاتل بخشید و ۹ سال کابوس اعدام جوان برخواری به پایان رسید
با پیگیری شورای حل اختلاف صلح و سازش شهرستان برخوار والدین مقتول پس از ۹ سال به عفو قاتل رضایت دادند.
علی فتاحی رییس شورای حل اختلاف صلح و سازش شهرستان برخوار گفت: پس از ارجاع پرونده قتل از دو ماه پیش به شورای حل اختلاف، پیگیری و رایزنی برای رضایت خانواده مقتول با همکاری گروه های مختلف شروع شد و پس از جلسه در دفتر امام جمعه شهر حبیب آباد با مساعدت و رضایت خانواده مقتول برای آزادی قاتل؛ پرونده پس از ۹ سال ختم شد.
۱۳ فروردین سال ۱۳۸۸ و روز طبیعت دو نوجوان از شهر شاپور آباد و شهر حبیب آباد در پارک جنگلی شهر حبیب آباد با یکدیگر درگیر می شوند که علیرضا منصوری فرزند حسنعلی ۲۲ ساله از شهر حبیب آباد و (م) رستمی ۲۷ ساله فرزند حسین از شاپور آباد به عنوان بزرگتر وارد درگیری می شوند و پس از صحبت های مکرر و درگیری لفظی با ضربات چاقو به یکدیگر هر دو مجروح و راهی بیمارستان می شوند.
در این درگیری علیرضا منصوری فوت می کند و (م) رستمی به عنوان قاتل پس از ترخیص از بیمارستان راهی زندان می شود.

در ۹ سال گذشته خیران ‌برخواری، اهالی و بزرگان شهر شاپور آباد و حبیب آباد و گروه های مختلفی مذهبی به همراه خانواده قاتل پیگیر رضایت خانواده مقتول بودند ولی با توجه به داغ فرزند حبیب آبادی موفق به کسب رضایت نشدند.
حجت الاسلام سید محمد مومنی امام جمعه شهر حبیب آباد گفت:‌ خداوند در قران کریم سفارش بسیاری به عفو کرده و خانواده داغدار منصوری با عفو از قصاص خوشحالی همه مردم شهرستان و خانواده قاتل را فراهم کردند.
حسنعلی منصوری پدر مقتول گفت: من این رضایت را به خاطر خدا و چون که این فرد جوان بود انجام دادم و بخشیدم.‌
محسن منصوری برادر مقتول گفت:‌ من به همه خانواده های داغدار شبیه خودمان می گویم لذتی که در بخشش هست در هیچ چیزی نیست و اگر می شود گذشت کنند و همه ی اعضای خانواده خوشحالیم که گذشت کردیم و آنها هم یک خانواده مثل ما هستند.
جمیله رستمی مادر قاتل گفت: خدا را شکر می کنم که فرزندم بعد از ۹ سال دوری آزاد می شود و برای خانواده داغدار آرزوی صبر و سلامتی دارم و خداوند نگهداری همه آنها را بکند که بچه من را بخشیدند و از همه کسانی که در این راه زحمت کشیدند تشکر می کنم.
حسین رستمی پدر قاتل بهمن پارسال بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفته است.

/انتهای پیام/