سید محمد سجادزاده کارشناس امور خانواده در این همایش یکی از بیشترین آسیب های خانواده ها را طلاق عاطفی نام برد.

به گزارش صدای برخوار ؛ همزمان با روز ازدواج ،‌ همایش ازدواج و خانواده سالم با عنوان ازدواج هندوانه دربسته نیست در شهرستان برخوار برگزار شد.
سید محمد سجادزاده کارشناس امور خانواده در این همایش یکی از بیشترین آسیب های خانواده ها را طلاق عاطفی نام برد.
وی مهمترین عوامل طلاق عاطفی را کاهش وقت گذاری زوجین برای یکدیگر، کاهش ابراز و تمایلات عاطفی و کاهش روابط زناشویی و بی تفاوتی نام برد.
این کارشناس خانواده ، کاهش زمان گفتگوی زوجین و وقت نگذاشتن برای صحبت و گفتگو با یکدیگر را اولین گام در طلاق عاطفی دانست و اظهار کرد:‌ کاهش عواطف و احساسات و در نتیجه کلام سرد؛ و ابراز علایق عاطفی دومین گام و کاهش و سرد شدن روابط زناشویی را سومین گام و بی تفاوتی زوجین نسبت به فعالیت ها و امور روزانه یکدیگر را آخرین مرحله طلاق عاطفی و مقدمه طلاق رسمی نام برد .
وی در ادامه چند راه حل رفع مشکلات زوجین را؛ تعدیل انتظارات زوجین، حفظ آراستگی در خوشبویی، خوشپوشی و آراستگی ظاهری،توجه به تامین همه جانبه نیازهای یکدیگر از جمله نیازهای جنسی، پیشگیری از سوءتفاهم ها، مسئولیت پذیری، تعهد و وفاداری، برخورد مثبت و مثبت نگری، مدیریت روابط خانوادگی ، عدم سلطه گری و پذیرش تفاوت ها، احترام متقابل، تشویق و قدردانی و پرهیز از برچسب زنی نا برد.
این همایش با تلاش اداره بهزیستی شهرستان برخوار و با حضور اقشار مختلف مردم در تالار فرهنگی اجتماعی شهرداری دولت آباد برگزار شد .

/انتهای پیام/